Säljkoordinator med tekniskt intresse

Säljkoordinator med tekniskt intresse

Vill du bli en del av ett säljteam där du hanterar lösningar för befintliga kunder? Som Säljkoordintor blir du en viktig bricka i försäljningsprocessen där du får ansvara för företagets mindre kunder och hitta passande lösningar för deras behov. Det läggs en tydlig utvecklingsplan där du ska få chans att växa i din roll och även inom organisationen!

Information om uppdraget

Academic Work söker en Säljkoordinator till Sartorius Stedim Umetrics med huvudkontor i Malmö, Hyllie.

Som Säljkoordintor kommer du att ingå i det regionala säljteamet. Som ny in i företaget upprättas en gedigen utbildnings- och utvecklingsplan. Det är tydliga målsättningar och företaget arbetar aktivt med att utveckla sina medarbetare och ser gärna att man tar kliv inom organisationen. Möjligheter som att prova på att testa sina vingar inom företaget utomlands är inte omöjligt då företaget finns över hela världen med sina ca. 7000 anställda i dagsläget. Om du är driven och nyfiken finns det för din egen del alltså stora utvecklingsmöjligheter för vidare roller inom företaget. Det är därmed enbart du själv som sätter gränserna för din egen utveckling och hur långt du vill nå.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Sartorius Stedim Umetrics.

Arbetsuppgifter

Som Säljkoordinator kommer du att ingå i det regionala säljteamet och arbeta nära både marknadsteamet samt ekonomi- och logistikavdelningen. Din huvuduppgift är att tillgodose kundernas behov, skapa efterfrågan samt arbeta med merförsäljning på företagets befintliga kunder. Du kommer även att ge support åt säljteamet genom sammanställningar och rapporter i exempelvis Excel och Powerpoint. Vi söker därför även dig som är en fena på dessa program.

Andra arbetsuppgifter som ingår i rollen är exempelvis:
  • Hantera mindre kunder med standardlicenser, uppgraderingar och underhåll av befintliga avtal samt förbereda offerter
  • Supportera det europeiska teamet genom att exempelvis hitta licensinformation för befintliga kunder och hålla kontinuerlig dialog med existerande och potentiella kunder
  • Supporta det regionala säljteamet genom att exempelvis sammanställa försäljningssiffror och presentationer i Excel och Powerpoint
  • Assistera vid licenser, leverans samt fakturering vid månadsbokslut
  • Assistera i att koordinera särskilda events och andra ad-hoc uppgifter
Samtliga på företaget är måna om att nya medarbetare ska få en bra start, därav kommer du att få gå en inledande utbildning där både säljare och tekniska konsulter kommer finnas till hands. Du kommer även att få besöka företagets andra svenska kontor i Umeå. Även kundmöten och produktutbildningar kommer att bokas in för att du ska få en inblick i företaget och vad de har för lösningar så att du får alla förutsättningar för att lyckas i din roll. Kulturen inom företaget karaktäriseras av en öppen dialog. Du måste därför trivas i att vara en del av ett team där alla arbetar för att hjälpa varandra och för att tillsammans nå framgång.

Vi söker dig som

Vi söker dig som
  • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
  • Har god erfarenhet av att arbeta med Excel och Powerpoint
  • Har erfarenhet av kundservice och/eller försäljning
Det är meriterande om
  • Du har erfarenhet av att arbeta med CRM-system
  • Du har grundläggande kunskap om mjukvarulösningar
Som person har du god kommunikations- och interaktionsförmåga då du kommer att ha många kontaktytor såväl internt som externt. Du är en driven lagspelare som utmanas av uppsatta mål. Tjänsten passar dig som trivs med stort ansvar och som vill driva ditt arbete på egen hand. Inom företaget pratar man mycket om utvecklingen framåt. Du måste därför vilja vara med i denna utveckling och lära dig längs vägen!

Övrig information
  • Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, Viss flexibilitet hur arbetstiden förläggs
  • Placering: Malmö, Hyllie
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på mal05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, Koordinator, Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sartorius Stedim Data Analytics develops software for design of experiments and multivariate data analysis, for the individual user as well as for on-line continuous and batch processes. We provide training at more than 25 locations worldwide and on-site consulting services. We are committed to supporting our clients in their mission to take control over their data flow, by conveying our advanced expertise in multivariate technology.