Kundservicemedarbetare till INR

Kundservicemedarbetare till INR

Nu söker vi två medarbetare till kundserviceavdelning på INR i Malmö. INR tillverkar, marknadsför och säljer högkvalitativ badrumsinredning. Vi söker dig med erfarenhet av B2B kundservice och som är snabblärd, effektiv och skicklig i systemhantering. Sist men inte minst har du en mycket god samarbetsförmåga, ett nyfiket sinne och vågar agera även i situationer som är nya för dig. Välkommen med din ansökan redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker för välkända INR´s räkning två kundservicemedarbetare till deras kundserviceavdelning i Malmö för att avlasta teamet kommande månader med framförallt orderregistrering.

Bolaget tillverkar, marknadsför och säljer högkvalitativ badrumsinredning. INR är ett resultat av sammanslagningen av badrumsexperterna Aspen och INR och har idag en ledande position på den nordiska marknaden inom badrumsinredning av hög kvalité. INR kännetecknas av innovation och genom ett nära samarbete och prestigelöst arbetsklimat arbetar medarbetarna med att bidra till bolagets fortsatta utveckling på den nordiska marknaden.

Kundservicen på INR är navet i organisationen och medarbetarna jobbar ständigt med att upprätthålla superservice gentemot bolagets kunder. Idag består INR´s kundservice av 10 medarbetare i Jönköping samt i Malmö.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos INR under kommande månader. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig fram till december 2018.

Arbetsuppgifter

Som kundservicemedarbetare ingår du i bolagets Support Center och är en mycket viktig representant för bolaget. Ditt uppdrag handlar i första hand om att avlasta teamet under en intensiv period med fokus på orderregistrering, vid behov kan detta utökas till andra uppgifter. Kundtjänst på INR arbetar med förstklassig service gentemot den svenska marknadens kunder och däri främst återförsäljare och grossister. Rollen som kundservicemedarbetare på INR är mångsidig där den ena dagen inte är den andra lik och skiljer sig därför från en traditionell kundtjänstroll.

Dina primära uppgifter kommer att vara:
  • Ta emot order via mail
  • Hantera inkommande ärenden från kunder som är återförsäljare, grossister och projektkunder
Vi söker dig som
  • Har några års erfarenhet av kundservice och kundmöten B2B, till exempel från kundtjänst eller call center
  • Trivs med att ha mail och telefon som främsta kommunikationsredskap
  • Är skicklig i systemhantering och har lätt för att lära dig nya system
  • Talar och skriver svenska obehindrat då majoriteten av kontakten med bolagets kunder sker på svenska
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från badrumsbranschen eller något närliggande. Oavsett branscherfarenhet eller inte är det meriterande om du arbetat i liknande roll tidigare, gärna i en producerande verksamhet och därmed har en förståelse för flödet. Har du dessutom ett teknikintresse är det såklart ett plus!

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid din personlighet och letar efter dig som snabbt kommer in i arbetet och därmed kan avlasta ditt team. För att lyckas i den här rollen behöver du även vara en person som tar stort ansvar för ditt arbete, är noggrann i ditt sätt att arbeta och drivs av problemlösning. Du tar snabbt till dig information samt nya rutiner och då INR är ett bolag i förändring har du heller inga problem att ställa om vid ändrade förutsättningar eller ta initiativ till att hitta en väg framåt. Sist men inte minst har du en mycket god samarbetsförmåga, ett nyfiket sinne och vågar agera även i situationer som är nya för dig.

Övrig information
  • Start: Juni, omgående
  • Omfattning: 100%
  • Placering: Malmö
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och INR's önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på mal01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

INR, Iconic Nordic Rooms, är ett resultat av sammanslagningen av badrumsexperterna Aspen och INR, som sedan 2010 ingår i den nordiska badrumskoncernen INR Nordic, tidigare Vanna Group. Ägare är private equity-bolaget CapMan och ledande medarbetare. Koncernen omsatte 386 MSEK under år 2016 och har ca 125 anställda i Norden. Årligen lämnar de ca 60.000 st duschlösningar från fabriken i Malmö och drygt 30.000 st kompletta badrumsmöbler i Jönköping. Sortimentet omfattar högkvalitativa badrumsmöbler, förvaring, duschväggar, blandare och handdukstorkar.