Koordinator till Crodas Customer Service-team

Koordinator till Crodas Customer Service-team

Vår globala kund, Croda Nordica, expanderar och söker nu en koordinator för att utöka Customer Service-teamet. Tjänsten är ny och du kommer själv att få vara med och utveckla rollen. Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom administration, gärna inom tullverksamhet, och som har vana i att jobba i affärssystem. I denna tjänst kommer du främst att arbeta med administration kopplat till tullverksamhet, leveranser samt stötta upp hanteringen av kunder. Vill du arbeta i ett mindre team i en stor global organisation är det här tjänsten för dig!

Information om uppdraget

Croda är ett stort globalt företag som arbetar med att skapa och tillverka kemikalier som sedan säljs vidare, för att i sin tur tillverka produkter inom bland annat hälsa och skönhet. Croda är ett företag som bidrar till vaccineringen av Covid-19, vilket gör tjänsten extra spännande. Företaget tillverkar nämligen beståndsdelar till vaccinet och bidrar till pusslet. Croda har över 5000 anställda, varav ett team på 13 personer som sitter i Malmö. Du kommer därför att bli en del av ett mindre team, i ett stort, globalt företag.

Tjänsten som koordinator passar perfekt för dig som vill jobba i ett spännande och expanderande företag. Tjänsten innefattar 37,5 timmar i veckan där du behöver arbeta mellan kl.9.00-15.30, utöver det har du en flexibel start- och sluttid på dina arbetsdagar. Även tiden för lunch är flexibel mellan kl.11.30-13.30. Du ska kunna ha möjlighet arbeta hemifrån vid behov. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Croda.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
  • Kontrollera och säkerställa tulldeklarationer
  • Hantera administration kring in- och utgående leverans
  • Hantera administration kopplat till reklamationer
  • Stötta säljarna i administration mot kunder
  • Bemöta företagets kunder
Vi söker dig som
  • Har tidigare erfarenhet inom administration (gärna inom tullverksamhet)
  • Har tidigare erfarenhet med att jobba i affärssystem
  • Är obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande och önskvärt om du tidigare har arbetat i affärssystemet SAP samt om du har erfarenhet av tullhantering.

Som person är du:
  • Noggrann
  • Flexibel
  • Samarbetsvillig
Övrig information
  • Start: Början av maj
  • Omfattning: 37,5 timmar/vecka
  • Placering: Malmö
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Crodas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se