Customer Service Specialist inom Base Chemicals med omgående start till Yara

Customer Service Specialist inom Base Chemicals med omgående start till Yara

Vill du arbeta med kundrelationer och service för ett globalt företag i en internationell miljö? Drivs av att arbeta i en kommunikativ och relationsskapande roll? Då kan det vara dig som vi söker som Customer Service Specialist till Yaras huvudkontor i Centrala Malmö!

Information om uppdraget

Inte långt från Malmö Centralstation på väg mot Västra hamnen huserar Yara och deras Center för Customer Service och Transport Management i nyrenoverade och ljusa lokaler.

Yara stärker nu upp sitt Customer Service-team ytterligare under en period för den nordiska marknaden för att kunna möta den ökade efterfrågan. Academic Work söker därför åt Yaras räkning en Customer Service Specialist som vill vara en del av ett tight team och en organisation, där Customer Service har en central funktion.

Yara är en världsledande leverantör som bidrar till produktionen av livsmedel och förnyelsebar energi. Yara har nyligen blivit rakad som nummer 10 av 50 företag som toppar på FORTUNES prestigefulla "Changing the World" - lista för företag som når framgång genom att göra gott för världen. På Yara är de måna om att ha medarbetaren i fokus och på huvudkontoret i Malmö möts du av en internationell miljö med arbetskultur som präglas av högt i tak och öppenhet.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Yara. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig fram 6 månader framåt.

Arbetsuppgifter

Det centrala i din roll är att ge professionell service till organisationens återförsäljare och kunder genom att bl. a:
  • Hantera försäljningsorders/ingångna avtal från order till leveransbesked med hjälp av verksamhetens egna system och processer
  • Bibehålla god relation med interna och externa kunder för att säkerställa att den bästa kundservicen tillhandahålls
  • Samarbeta med försäljningsansvariga för att tillhandahålla uppdateringar, verifiera information och lösa kundförfrågningar efter behov
  • Kommunicera löningar med kunder samt hantera klagomål och reklamation
  • Daglig kontakt med kunder för planering, optimering och uppföljning av order och leveranser
  • Samarbeta med terminaler och transportkoordinator samt supporta kollegor inom andra områden när så krävs
Vi söker dig som
  • Talar och skriver svenska flytande. Talar du danska eller norska är det ett plus
  • Har erfarenhet från en motsvarande roll inom exempelvis kundservice, orderhantering eller administration
  • Har ett brinnande intresse av att dagligen kommunicera med människor och är en stark kommunikatör
  • Har goda IT-kunskaper i MS Office. Erfarenhet av arbete i SAP ses som meriterande
Har du en dessutom en eftergymnasial utbildning från högskola/universitet eller liknande inom företagsekonomi/logistik/service är detta meriterande men inget krav. Likaså är det meriterande med kompetens inom andra europeiska språk så som franska, spanska eller tyska.

Som person är du självgående, positiv, driven samt har en naturlig servicekänsla. Du måste fungera i en team-miljö, men samtidigt vara beredd på att ta eget ansvar. Du är en person som förstår betydelsen av att utveckla och förbättra relationerna med både kunder och interna kontakter. Du har också en förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter för att nå mål och budgeterade prestationsnivåer. Eftersom detta är en organisation i förändring så förväntas du vara flexibel, ha en förmåga att anpassa dig till förändring och ha en vilja att lära och gå utanför din egen komfortzon. Du har självklart ett socialt intresse som gör att du känner dig bekväm i kontakten med kunder och övriga kontaktytor.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 6 månader
  • Placering: Centrala Malmö
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Yaras önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på mal01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Mer info
Område Malmö stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Yara erbjuder kunskap, produkter och lösningar som bidrar till att förbättra lönsamheten hos lantbrukare, distributörer och industrier, samtidigt som vi värnar om jordens resurser, livsmedel och miljö. Organisationen grundades 1905 för att avhjälpa den växande hungersnöden i Europa och idag finns dem och är verksamma i 150 länder och har över 12 000 anställda.