
Vill du bli en del av en framgångsrik advokatbyrå och leda ett tight ekonomiteam? Lindahl är en välrenommerad och modern affärsjuridisk byrå. Här får du en central roll bland kompetenta kolleger och chansen att ytterligare utveckla ekonomifunktionen.
Som Ekonomichef får du det övergripande ansvaret för både redovisning och ekonomistyrning och leder en tight avdelning med 3 ekonomer. Du arbetar nära Managing Partner i Malmö och andra ledande personer på Malmökontoret men även ekonomikolleger/ekonomichefer på Lindahls övriga kontor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:- Ledning och utvecklingen av och ekonomiteamet och ekonomifunktionen
- Övergripande ansvar för redovisningen inkl. årsbokslut med årsredovisning etc
- Månatlig internrapportering
- Budget och prognos
- Kontakter med externa parter så som bank, revisorer mfl.
- Identifiera förbättringspotential i processer och arbetssätt inom och utom ekonomifunktionen och bidra med initiativ, analys och lösningar
- Delta i övergripande utvecklings- och förbättringsprojekt inom Lindahl.
Du har sannolikt universitetsexamen och redan idag en ledande roll inom ekonomi. Men vi är även öppna för dig med ambitioner och potential. Genom en kombination av gedigna erfarenheter inom redovisning och drivet att ta helhetsansvar kan du utvecklas till en framgångsrik ekonomichef på Lindahl. Erfarenhet från konsultbranschen/tjänstesektorn är meriterande.
Personliga egenskaper:Du känner dig trygg i din kompetens, har en hög ambitionsnivå och vill driva förändrings- och utvecklingsarbete. Du söker förståelse och lösningar med bibehållen integritet och självständighet.
Vad erbjuder Lindahl?Som ekonomichef på Lindahl Malmö får du en ansvarsfull och central funktion. Frihet att självständigt vidareutveckla en redan välfungerande funktion i en välkomnande och stödjande miljö. På Lindahl är man mån om sin personal och uppmuntrar de som vill utvecklas, lära nytt och anta utmaningar. Inom kort flyttar kontoret till nyrenoverade fräscha lokaler på Kockumsområdet. På kontoret i Malmö arbetar ca 85 medarbetare.
Om LindahlLindahl är en framtidsfokuserad affärsjuridisk advokatbyrå som arbetar med inställningen att det är viktigare att hitta lösningar än problem. Vårt mål är hjälpa varje klient nå sin fulla potential genom en proaktiv och framtidssäkrad rådgivning, vare sig det handlar om skräddarsydda eller mer standardiserade lösningar.
Vi ligger i framkant av den tekniska utvecklingen och vår rådgivning är rak och tydlig. Utifrån vår kompetens går vi rakt på sak, med fokus på affärsnyttan.
Lindahl är en av Sveriges största affärsjuridiska advokatbyråer med klienter som ofta är innovativa kunskapsföretag. Vi har bred kapacitet och en spetskompetens inom flera områden som bland annat M&A, aktiemarknad, fastigheter, bank & finans, immaterialrätt, life science, IT och teknik, och tvistlösning.
AnsökanI denna rekryteringsprocess samarbetar Lindahl med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Pontus Lasson på 070 166 08 38, pontus.lasson@meritmind.se eller Joanna Nestenius på 070-466 18 66, joanna.nestenius@meritmind.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen)
- Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
- Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
- Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
- Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.
Välkommen med din ansökan!