Purchaser till Axis Communications i Lund
Vill du vara med och skapa en smartare och säkrare värld? Nu söker vi en inköpare inom supply chain till huvudkontoret i Lund för ett föräldravikariat på ett år. Sök redan idag då vi går igenom urvalet löpande!
Om tjänsten
Axis är ett snabbt växande och spännande företag, redan världsledande inom vårt huvudsakliga område - nätverksvideo. Hos Axis arbetar du i en innovativ och global organisation som är mycket stolt över att leverera världsklass, högkvalitativa produkter och tjänster till våra kunder. Vi brinner för att skapa en smartare och säkrare värld! Vår framgång beror till stor del på vår högt kvalificerade personal och vår starka kultur av att våga lyckas och ständigt bryta ny mark.
Vi letar nu efter en Inköpare att ansluta sig till vårt team på vårt huvudkontor i Lund. Detta är ett konsultuppdrag på ett år för att täcka upp en föräldraledighet. Gå med i vårt team och tillsammans kommer vi fortsätta att leverera utmärkta produkter över hela världen.
Vem är ditt framtida team?Du kommer att vara en del av ett team bestående av 30 engagerade och talangfulla kollegor inom vårt Inköpsteam. Förutom inköpare för olika varor består vårt team av processutvecklare, analytiker och koordinatorer. Tillsammans är vi ett kreativt och ambitiöst team där vi får saker att hända!
Vårt jobb är att tillgodose Axis kundbehov - säkerställa produkttillgänglighet vid våra 7 platser runt om i världen med rätt produkt på rätt plats, tid och mängd! Internt kommer du att samarbeta med ditt team och andra kollegor över Axis såsom Demand Planning, Sales, Sourcing, Product Management med flera; och externt med våra leverantörer.
Vad kommer du att göra här?Ditt främsta ansvar är att balansera lager och säkerställa produkt tillgänglighet för en eller flera produktkategorier, din portfölj och/eller leverantörer. För att uppnå detta är du ansvarig för inköp och lagerhantering av din produktportfölj. Du kommer att samarbeta och hantera ditt inköp och planering med olika leverantörer och leverera till 7 lagerplatser.
Du erbjudsAtt arbeta med oss ger dig en utmärkt möjlighet att utvecklas i en organisation som värdesätter kreativitet och främjar professionell och individuell tillväxt. Vi har en stark företagskultur baserad på öppenhet, samarbete och innovation där din personlighet och bidrag är mycket uppskattade. Vi erbjuder dig erfarenhet i ett snabbväxande, globalt och ständigt utvecklande IT-företag där du kan göra skillnad och växa tillsammans med oss. Du kommer att interagera i en bred tvärfunktionell miljö och naturligt utveckla din kunskap inom många områden inom organisationen. Gå med oss och du kommer att vara en del av ett fantastiskt team med kollegor som vill lyckas tillsammans med dig och där vi inte är rädda för att agera och utvecklas.
Arbetsuppgifter
- Analysera befintlig och förväntad efterfrågan och försörjningsplan samt vidta åtgärder för att bibehålla balansen
- Identifiera och motverka försörjningsavvikelser och/eller luckor
- Delta, ställa krav och agera i projekt relaterade till din produktportfölj såsom lansering av nya produkter eller leverans av stora företagskundprojekt
- Planera, släppa och hantera inköpsordrar
- Synkronisera och prioritera produktions- och leveransplanen med dina leverantörer för att säkerställa att de uppfyller dina försörjningskrav
- Spåra och driva leverantörsprestanda relaterad till försörjning
- Ställa och driva en lagerhanteringsstrategi för att säkerställa och balansera tillgängligheten
- Analysera och övervaka din lagerhanteringsstrategi och relaterade KPI: er
Kvalifikationer
- Har en magister- eller kandidatexamen inom relevant område
- Har minst 1 års erfarenhet av arbete med inköp, logistik eller försörjningskedjehantering
- Har erfarenhet av att arbeta i ERP-system
- Har utökade Excel-färdigheter
- Är flytande i svenska och engelska
- Erfarenhet av statistisk analys
- Erfarenhet av arbete inom teknikbranschen
Vi tror att du är en analytisk person med en stark personlig drivkraft och en framåtböjd mentalitet. Du är en lagspelare men trivs också med att arbeta självständigt, planera och hantera dina egna aktiviteter. Du stimuleras av utmaningar, är inte rädd att agera och brinner för problemlösning - både självständigt och genom effektivt samarbete i ett team. Att arbeta i en dynamisk, innovativ och högt tempo miljö är din grej och du trivs i en roll där du verkligen kan göra skillnad. Vi tror att du är välstrukturerad, anpassningsbar och naturligt ser både detaljer och helheten - vilket gör rätt prioriteringar och agerar effektivt både på kort och lång sikt.
Övrig information- Start: 2 december
- Omfattning: Heltid
- Placering: Lund
- Arbetstider: Kontorstider
- Om uppdraget: Du blir anställd av Academic Work på ett konsultuppdrag på ett år
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.