Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Executive Assistant till Axis Communications

Publiceringsdatum
24 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vill du arbeta som Executive Assistant i en glad och samarbetsvillig arbetsmiljö, där vi arbetar nära varandra med engagemang för att göra skillnad? Har du ett öga för detaljer och har tidigare erfarenhet av en liknande roll? Varmt välkommen med din ansökan!



Om tjänsten
New Business-teamet

New Business är en organisation inom Axis med team i Sverige och Tjeckien. Vi kallas för "New Business"-teamet eftersom en stor del av vårt ansvar är att utvärdera nya idéer och möjligheter för företaget. Vi identifierar vägar för att skapa nya affärsmöjligheter. För att göra detta avslöjar vi ett konkret behov på marknaden där det kan finnas en bra matchning för Axis expertis, och sedan bygger vi nya produkter och tjänster kring dessa möjligheter.

Vad kommer du att göra här?

Som Executive Assistant kommer du att spela en viktig roll som grindvakt för vår Vice Presidents schema, varpå du kommer hantera en mycket aktiv kalender med möten och arrangera detaljerade reseplaner. Du kommer att boka möten och samordna och övervaka åtgärder och beslut, hantera alla sorters administrativa aktiviteter, svara på rutinmässiga e-postmeddelanden och förbereda personlig och konfidentiell korrespondens. Dessutom kommer du proaktivt att uppdatera informationsmaterial, presentationer, dokumentation, organisationsscheman, avdelningens intranät, avdelningsmöten, nya anställda etc. I denna roll kommer du att spela en viktig social roll inom New Business-teamet och kommer också att planera vårt årliga kick-off samt andra sociala evenemang under året.



Kvalifikationer
  • Har tidigare erfarenhet av en liknande roll som Executive Assistant eller Koordinator
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • Har god systemvana och erfarenhet av affärssystem
För att lyckas och trivas i rollen är du noggrann, pålitlig samt tar initiativ och ägarskap i dina arbetsuppgifter. Utöver det ser vi att du är passionerad för service, proaktiv och självständig i tankar och handlingar.
Övrig information
  • Start: 1 oktober
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Lund
  • Arbetstider: Kontorstider
  • Om uppdraget: Du blir anställd av Academic Work på ett konsultuppdrag på 12 månader
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
23 augusti 2024 (34 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se