Svensk- och Engelsktalande Teknisk Support till Internationellt IT-företag!

Svensk- och Engelsktalande Teknisk Support till Internationellt IT-företag!

Är du flytande i det svenska och engelska språket i både tal och skrift? Är du intresserad av en tjänst inom It-support och vill jobba för ett internationellt It-företag? Då har vi kanske tjänsten för dig!

Information om uppdraget:

För kunds räkning, ett internationellt It-företag, söker vi nu en person som vill jobba som teknisk serviceingenjör. Då tjänsten innebär att man ska hantera teknisk support för den nordeuropeiska regionen så krävs det att man har goda kommunikativa kunskaper och är flytande i både svenska och engelska i såväl tal som skrift.

I rollen som teknisk serviceingenjör kommer du att ge avancerad teknisk support på både svenska och engelska till slutanvändare och partners. Då supportfunktionen utförs via telefon, webbportaler samt genom chattsystem behöver du ha goda tekniska kunskaper men också förstå innebörden av god service.

Du kommer vara en del av ett ungt och dynamiskt team i en multikulturell miljö där du arbetar med högutvecklad teknologi och ett starkt varumärke. Tillsammans med dina medarbetare kommer du hjälpa till att leda företaget mot målet att vara nummer ett i branschen och ge kunderna den bästa servicen.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att StudentConsulting ansvarar för rekryteringsprocessen, men du blir anställd direkt av vår kund. Tjänsten är en heltidstjänst, måndag-fredag med sedvanliga kontorstider.

Detta söker vi:

För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du uppfyller nedanstående krav:
  • Flytande i Svenska och Engelska, både muntligt och skriftligt
  • En utbildning/kurser inom IT och erfarenhet av kundservice
  • En teknisk bakgrund som inkluderar erfarenhet av Nätverk och Microsoft Windows OS
  • Någon typ av erfarenhet inom teknisk felsökning
  • Utåtriktad och brinner för att ge support över telefon, e-mail och andra ärendehanteringssystem
  • Utmärkt kommunikationsförmåga
  • Service minded och problemlösare med mycket energi
  • Strukturerad och har en förmåga att prioritera och organisera ditt arbete effektivt
Även om det är meriterande att ha en utbildning inom IT så värderar vår kund en person som passar in i teamet vilket betyder att du ska vara självgående men också förstå vikten av samarbete mellan kollegor såväl som mot kunder. Vidare är det ett krav att du har svenskt arbetstillstånd (inte obligatoriskt för EU-medborgare) och har bostad i Skåne.

Vi ser framemot din ansökning och arbetar löpande med intervjuer och urval. Tveka inte att kontakta rekryteringsansvarig om du har frågor kring rekryteringsprocessen.

Sökord: Teknisk Serviceingenjör, 2nd-line, Helpdesk, IT Support, Teknisk Support

Sökord: Teknisk Serviceingenjör, 2nd-line, Helpdesk, IT Support, Teknisk Support
Mer info
Område Lund
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av StudentConsulting
Sista ansökningsdag 25 okt 2019 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag specialiserade på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet tillsätter vi över 11 000 tjänster varje år. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.com