Supporttekniker Office 365 till Bool by Sigma

Supporttekniker Office 365 till Bool by Sigma

Vill du skapa en enklare vardag?
Vår mission är att med Office 365 skapa en enklare vardag för våra kunders medarbetare. Vi växer och söker just nu en supporttekniker som vill jobba med SharePoint och Office 365 och som ska ingå i vårt supportteam med placering centralt i Lund. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med support kring Office 365 eller SharePoint.

Bool by Sigma är en av Sveriges mest ansedda och erfarna enheter inom lösningar baserade på Office 365 och SharePoint. Vi strävar alltid att leverera verksamhets- och kundnytta oavsett teknisk plattform. Vi erbjuder strategi, analys och planering som ligger till grund för den lösning som ska utvecklas. Vi tar ansvar för helheten - från inledande analys till arkitektur och utveckling, samt support och förvaltning. Dessutom erbjuder vi en portfölj med egenutvecklade produkter vilka fortlöpande vidareutvecklas. Detta för att hela tiden möta kundernas förändrade krav men även utöka framtida möjligheter.

Ditt erbjudande åt oss:
  • Erfarenhet av support kring Office 365/SharePoint
  • Erfarenhet av ärendehanteringssystem
  • Pedagogisk och problemlösande
  • Serviceinriktad
  • En vilja att lära dig nya tekniker
  • God kommunikativ förmåga på svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande om du har:
  • IT-relaterad eftergymnasial utbildning
  • Certifiering inom Office 365/SharePoint
  • Certifiering inom ITIL
Vårt erbjudande till dig
Hos Bool by Sigma är alla specialister. Vi tar ofta både krävande och ledande roller i våra kunders viktigaste projekt. Vår kultur präglas av våra värderingar och vårt syfte: att göra skillnad, skapa framgång och ha roligt tillsammans. En kultur där drivkraft, framåtanda, humor, kamratskap och en vilja att lära sig mer är helt naturligt. En kultur som gjort oss till en av Sveriges mest ansedda specialistföretag inom SharePoint och Office 365.

Du kommer få chansen att utvecklas tillsammans med andra vassa specialister i en kreativ och dynamisk miljö med fokus på att göra skillnad för våra kunder. Du kommer arbeta i vår Servicedesk där du tar emot och hanterar inkommande ärenden och är samtidigt ansvarig för att kundernas SLA efterlevs. Du kommer att ta hand om inledande felsökning och konfiguration och har möjlighet att eskalera till våra utvecklare. I arbetet kan det även ingå att i kommunikation med kunden förtydliga och säkerställa krav innan det eskaleras till våra utvecklare. Du kommer att jobba mot ett fåtal personer hos varje kund som alla är ett filter ut mot sina slutanvändare, detta ger dig möjligheten att bygga relationer till kunderna. Vi vill göra saker tillsammans och ha roligt på jobbet, vi strävar efter att lära av varandra - och att hela tiden se möjligheter.

Ansök och bli en av oss!

Kontaktuppgifter
Varmt välkommen att skicka in din ansökan nedan. Vi har inte möjlighet att hantera ansökningar skickade via mail. Vi tar emot ansökningar löpande. Vid frågor är du mycket välkommen att kontakta ansvarig rekryterare My Kellner på my.kellner@sigma.se.

Mer om Sigma IT AB
På Sigma får du jobba i en organisation som äger sin egen strategi, där det är nära till dem som fattar besluten och där du kan vara med och påverka. När du jobbar med oss får du en arbetsgivare som står stark i Sverige och som även erbjuder internationella uppdrag och stora utvecklingsmöjligheter.

Sigma är ett värderingsstyrt företag med höga mål där handlingskraft och engagemang är tongivande. Vi arbetar i en prestigelös atmosfär där vi hjälper varandra att komma framåt och gemensamt skapa resultat som vi är stolta över. Sigma IT består av över 1200 specialister inom strategi, teknik och kommunikation. Genom digital transformation effektiviserar vi verksamheten hos många av Sveriges största företag, organisationer och kommuner.

Vi finns i sju länder och på över 20 orter i Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg. Vi är en del av Sigma-koncernen, som är Sveriges största privatägda teknikkonsultföretag med över 4600 medarbetare i fjorton länder. Sigma ägs av entreprenören och filantropen Dan Olofsson och har ett stort och aktivt CSR-engagemang i Star for Life och andra viktiga samhällsinitiativ.
Mer info
Område Lund
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.sigmait.se/karriar/lediga-jobb
Sista ansökningsdag 20 jan 2020 (2 dagar kvar)