Lönekonsult till spännande uppdrag i Lund

Lönekonsult till spännande uppdrag i Lund

Har du erfarenhet av att arbeta med lön? Brinner du för att ge bästa servicen? Då kan du vara nästa konsult till vårt härliga konsultteam.

Vi söker en duktig löneadministratör som vill vara med att utveckla lönefunktion hos en av våra kunder. Lönefunktionen hos vår kund består av två medarbetare och är en del HR-avdelningen. Avdelningen arbetar som en Shared Service där lönefunktion servar flera bolag med totalt ca 500 löner.

Tillsammans med din kollega kommer du att ansvara för hela löneprocessen för både kollektivanställda och tjänstemän avseende personregistrering, inrapportering av löneunderlag, kontroll av avvikelser mellan lönekörningar samt justeringar inför månadens lönekörning. Arbetet innefattar tolkning av lagar och avtal, pension- och försäkringsfrågor samt avstämning av skatt- och arbetsgivaravgifter. Lönefunktionen är också en support gällande frågor kring tidrapportering, reseräkningar, statistik samt stöd till chefer och medarbetare i övriga frågor kring lön. Du kommer även, till viss del, att arbeta med förekommande HR-administration.

Lämplig bakgrund

Är du flexibel, positiv och tycker om att arbeta administrativt? Arbetar du strukturerat, noggrant med hög kvalitet? Har du dessutom lätt för at kommunicera och gillar förbättringsarbete så är det dig vi söker. I rollen som löneadministratör arbetar du självständigt vilket förutsätter att du har hög integritet och förmåga att prioritera. Är du dessutom prestigelös, stresstålig och jobbar bra i team så är du personen för uppdraget.

Vi söker dig som är gymnasieekonom och/eller utbildad löneadministratör. Du har ett par års yrkeserfarenhet av löneadministration, gärna från ett företag med både kollektivanställda och tjänstemän. Du trivs i en föränderlig miljö och du trivs med att utveckla processer och rutiner. Du har systemvana, gärna med erfarenhet från Agda PS. Du talar och skriver svenska obehindrat och har goda kunskaper i engelska.

Övrigt
Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Känner du igen dig i ovan beskrivning och vill bli en del av vårt härliga konsultteam? Skicka då in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Varmt Välkommen med din ansökan.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Mer info
Område Lund
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 7 apr (15 dagar kvar)
Visa var

Om arbetsgivaren

SJR är specialiserat på rekrytering och konsultverksamhet inom ekonomi, bank och finans samt karriärvägledning vid omstruktureringar. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang.