IT-Support

IT-Support

Har du ett par års erfarenhet från IT support och van vid att agera first-line? Har du en förkärlek för problemsökning och motiveras av att hitta lösningar? Då skulle en roll inom Repligens IT- support passa dig. Hos oss får du möjlighet att arbeta med olika uppdrag inom IT och även globalt samtidigt som du arbetar nära dina kollegor på plats i Lund. Varmt välkommen till Repligen Sweden AB i Lund!

Repligen Sweden är ett helägt dotterbolag till Repligen Corporation (USA) som tillhandahåller produkter och strategiska tjänster inom Life Science eller Bioteknisk läkemedelsindustri. Vår anläggning finns i St: Lars-parken i Lund där vi har moderna produktions- och laboratorielokaler. Vi tillverkar tillväxtfaktorer och affinitetsligander med hjälp av mikrobiell fermentation. Eftersom våra produkter är kritiska råvaror för våra kunder har vi valt att basera vårt ISO9001/14001-certifierade kvalitetssystem på europeisk GMP. Vi arbetar aktivt med kontinuerliga förbättringar i enlighet med LEAN-filosofin. Vår vision är "Att vara ledande inom tillverkning och innovation av proteiner för en bättre värld" och vår värdegrund (vårt DNA) är flexibilitet, engagemang, samarbete och öppenhet.

Läs mer om oss på: www.repligen.com

Som medarbetare i vår servicedesk ingår du i vårt europeiska IT-team som tillsammans tillhandahåller IT-support primärt inom Europa.

Tillsammans med dina kollegor kommer du att ansvara för och se till så att området inom IT och telefoni fungerar smidigt i organisationen.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:
  • Vara first-line vid förfrågningar om intern IT-support.
  • Hantera tickets för IT-supportförfrågningar i vårt ärendehanteringssystem.
  • Säkerställa att alla supportförfrågningar genomförs i tid, följs upp och dokumenteras.
  • Diagnostisera och lösa hård-/mjukvaruproblem.
  • Hjälpa nya medarbetare med introduktion och uppsättning av IT-utrustning.
I takt med att du blir varm i kläderna kommer du tilldelas mer ansvar och fler arbetsuppgifter. IT teamet består idag av fyra personer, tre på andra orter i Europa och en som finns i Lund. Denna person kommer du att arbeta nära och ni tillsammans ansvarar för - och hjälps åt med - de ärende som inkommer, samtidigt som ni också driver större, övergripande och planerade arbeten/projekt inom IT-området. Med tanke på att du verkar såväl lokalt som globalt och samarbetar med internationella kolleger kommer ni emellanåt behöva anpassa er till varandras tidszoner.

Du är first-line IT- support
Vi tror att du har ett par års erfarenhet av att arbeta med first-line support, ärendehanteringssystem och telefoni. Din erfarenhet har gett dig god förståelse för IT i stort och en blodad tand sett till att jobba med support. Du har ett gediget intresse för problemsökning och är van vid att arbeta effektivt för att hitta kreativa och bra lösningar. Eftersom vi arbetar globalt behöver du ha vana av att hjälpa till även på distans.

Du har erfarenhet från
  • MS Active Directory
  • MS 365 Admin Center och
  • Grundläggande nätverkskunskap (TCP/IP, DHCP, DNS)
Du är också van vid att strukturerat och tydligt dokumentera ditt arbete, du pratar och skriver svenska flytande och din engelska är bra både i tal och skrift.

Meriterande är om du är/har
  • Van att arbeta enligt ITIL
  • Erfarenhet av hantering av mobila enheter (MDM)
Personliga egenskaper
Då du äger stor frihet i att planera din egen vardag lägger vi stor vikt vid att du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Då du kommer hantera merparten av dina ärenden på egen hand söker vi dig som har förmågan att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter samtidigt och att du har en god felsökningsförmåga. Du är frågvis och nyfiken samtidigt som det är viktigt att du trivs med arbeten som kräver flexibilitet och ständiga skiften av fokus, detta då du kommer agera som en servicefunktion för andra avdelningar inom Repligen. I din roll som IT-Support har du stora interna kontaktytor, dels med dina kollegor i teamet, dels med våra kollegor runt om i världen, vilket förutsätter att du är en skicklig kommunikatör och bra på att samarbeta.

Repligen erbjuder
På Repligen blir du en del av ett stabilt företag där innovativa lösningar, ständiga förbättringar och nya produkter står i fokus. Vi arbetar utifrån ett LEAN-perspektiv i våra processer vilket bidrar positivt till vår kultur och utveckling. Hos oss får du växa och utvecklas genom att vi ger dig möjlighet att ta ansvar i projekt som inte nödvändigtvis är kopplat till ditt direkta ansvarsområde. Vi har högt i tak och en god teamkänsla - tillsammans med vårt positiva och trygga team av kollegor är vi övertygade om att vi kan erbjuda dig en stimulerande och spännande miljö som hjälper dig att ta nästa steg i din karriär!

Vårt kontor ligger i Lund med smidiga buss- och tågförbindelser. Vi tillämpar självklart kollektivavtal!

Låter det intressant?
Då är du är varmt välkommen att söka via ansökningsformuläret.

I den här rekryteringen gör vi ett löpande urval så vänta inte med att skicka din ansökan.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Repligen med Roi Rekrytering. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Lina Lindgren - lina.lindgren@roirekrytering.se

Varmt välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Lund
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)