Customer Success Manager till Procommerca

Customer Success Manager till Procommerca

Procommerca är det marknadsledande bokningssystemet för aktivitets- och nöjescenter i Sverige och Norge och finns på fler marknader i Europa. Systemet tillhandahålls som "Software as a Service" (SaaS) och hjälper kunder att digitalisera verksamheten, med fokus på bokning, planering och marknadskommunikation. Med vårt system så ökar intäkter samt effektivitet och ledning får bättre verksamhetskontroll.

I bolaget finns en gedigen kompetens och erfarenhet inom områden som utveckling, e-handel, CRM, omnikanal och digital marknadskommunikation. Kompetenser som investerats i att utveckla det mest flexibla och skalbara bokningssystemet för aktivitetscenter.

Procommerca är ett ekonomiskt välmående tillväxtbolag med en global agenda. Bland kunderna finns allt från lekland, trampolinparker och bowlinghallar till Nordens största aktivitetscenter.

Procommerca sitter i moderna och inspirerande lokaler i Helsingborg och Lund, samt erbjuder möjligheten att arbeta hemifrån några dagar i veckan.

Rollen
Som Customer Success Manager ansvarar du främst för att få igång nya kunder samt ta hand om befintliga kundrelationer. Du hjälper proaktivt våra kunder att få ut så mycket som möjligt av vårt system. Våra kunders framgång är vår framgång, och din kunskap och insats kommer snabbt att ge resultat för våra kunder. En annan viktig del i din tjänst är att bygga relationer och vara lyhörd efter behov av nya funktioner och tjänster. Utöver detta så hjälper du även till med våra egna webbsidor och sociala medier.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Genomföra digitala webbpresentationer
  • Projektleda, utbilda och starta upp kunder
  • Sätta upp kundkonton och hjälpa kunder att komma igång
  • Aktivt kontakta och hålla dialog med befintliga kunder
  • Hjälpa våra kunder med digital kommunikation
  • Ge kunder support samt tips och råd på hur de kan få mer ut av systemet
  • Samla in önskemål och idéer från kunder
  • Kommunicera internt med utvecklarna
  • Ansvara för supportsidor med FAQ och korta filmer
  • Ansvara för vår egen digitala marknadsföring
VEM ÄR DU?
Du brinner för webb, e-handel och digitalisering, samtidigt som du trivs med att kommunicera med kunder. Du vet var konverteringsgrad betyder och hur viktig denna är för att driva försäljning. Du har lätt att göra dig förstådd både för kunder och utvecklare. Du har kanske bakgrund inom serviceyrket eller sälj och har kanske gått en e-commerce manager utbildning eller liknande digital utbildning. Du är en lagspelare och sätter laget före jaget. Självständig, men fungerar även i ett team.

Nödvändig kompetens och erfarenhet
  • Arbetat med kundkontakt i någon form
  • Svenska och engelska obehindrat med hög skriftlig nivå
  • CMS som Wordpress eller liknande
  • E-handels och/eller webb inriktad eftergymnasial utbildning
  • Excel och Word
  • B-körkort
Kompetens och erfarenhet som är ett plus
  • Danska eller tyska
  • Photoshop
  • Tekniskt intresserad
  • Google analytics
  • Publicera och annonsera i sociala medier
  • Mailchimp
  • Erfarenhet av e-handel
  • Men framför allt; orädd och nyfiken!
VI ERBJUDER
Vi erbjuder dig en unik möjlighet att arbeta i en rolig bransch och att hjälpa denna att utvecklas. Du kommer tidigt in i ett tillväxtbolag vilket ger dig möjligheter att växa med bolaget och påverka i din position. Vi tror på frihet under ansvar och vi utgår från kontoret men är flexibla gällande var, när samt hur du arbetar under förutsättning att resultat uppnås.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Plats: Lund och/eller Helsingborg

Arbetstider: Heltid enligt ök

Anställning: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning

Mer information: www.procommerca.com

Ansökan
Ansökan görs genom att fylla i ansökningsformuläret - inte via epost. Urval sker löpande. Är du intresserad av tjänsten bör du söka snarast då urval sker löpande. Eventuella frågor om tjänsten besvaras genom att du mejlar till jobb@procommerca.se.
Mer info
Område Lund
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)