TEAMLEDANDE SUPPORTTEKNIKER

TEAMLEDANDE SUPPORTTEKNIKER

Till vår support- och helpdeskavdelning söker vi nu en teamledande supporttekniker som vill vara med och påverka samt utveckla vår supportverksamhet. PipeChain är ett växande produktbolag som utvecklar och levererar molnbaserade lösningar inom Supply Chain. Med 45 anställda, högt i tak och korta beslutsvägar vågar vi påstå att varje medarbetare gör skillnad och blir synlig i organisationen. Vi erbjuder arbete i ett välmående bolag med trevliga kollegor och stimulerande projekt. Bland våra kunder finns flera stora globala koncerner vilket innebär att våra projekt ofta har en internationell och mycket intressant karaktär.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
Hög kundnöjdhet, snabbhet, tillgänglighet och effektivitet är A och O i vår supportorganisation. Våra supportärenden är förhållandevis kvalificerade varför både 1st och 2nd line support kräver mycket god teknisk förståelse. Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår att:
  • Ta emot supportärenden via telefon och e-post
  • Arbeta med problemlösning och felsökning och följa upp att kundernas frågor blir lösta på bästa sätt
  • Arbeta med ärendehantering och skriva supportmanualer
  • Genomföra webbutbildningar och delta i kundprojekt
  • Delta i testning i samband med nya releaser/uppgraderingar
  • Ta fram användardokumentation
  • Organisera rutiner, förbättra och utveckla supportverksamheten
Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor på Gastelyckan i Lund. Du ingår i ett team om tre supporttekniker och rapporterar till vår AO-chef. Tjänsten som teamledare innebär att du arbetar ca 80% operativt i supporten och ca 20% med effektivisering och utveckling av avdelningen. Vår support är öppen helgfria vardagar kl. 08:00-17:00 varför hög kontorstillgänglighet är ett krav.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har erfarenhet av 1st och/eller 2nd line support av mjukvara. Troligen har du kompletterat din gymnasieutbildning med någon relevant eftergymnasial utbildning alt. utbildat dig via din arbetsplats. Vår mjukvara har engelska som standardspråk och vi kommunicerar på engelska med majoriteten av våra kunder. Det är därför en förutsättning att du både talar och skriver engelska såväl som svenska obehindrat. Det är mycket viktigt att du har ett stort tekniskt intresse och djup teknisk förståelse. Har du erfarenhet av systemintegration, databassökningar, rapportframtagning och SQL-frågor ses det som meriterande liksom relevant erfarenhet inom logistik, inköp eller produktionsplanering.

Personlighet
Som person är du hands-on, noggrann, lösningsfokuserad och service minded. Du har förmåga att entusiasmera dina medarbetare och har lätt för att prioritera mellan parallella uppgifter. Du ser en tjusning i att hitta lösningar på utmaningar och trivs mycket bra med att ha med både kunder och kollegor att göra.

Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att arbeta brett i en mindre organisation med högt i tak och korta beslutsvägar. Vi arbetar framför allt med stora internationella koncerner (ca 300 kunder med ca 10 000 användare i 20 olika länder) vilket gör arbetet både omväxlande, spännande och intressant. Har du relevant erfarenhet och är intresserad av att röra dig mot en personalledande roll kan detta vara helt rätt steg och utmaning för dig.

Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen vill vi gärna att du skickar in ett personligt brev och CV på svenska där du beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Vi vill också gärna att du specificerar erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk:
https://comcube.varbi.com/se/what:job/jobID:264248/

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk! Välkommen med din ansökan!

Sökord: PipeChain, Support, Mjukvara, Software, Support, Supporttekniker, Helpdesk, 1st line, 2nd line, Kundservice, Ärendehantering
Mer info
Kontaktperson Helena Heijmink
Telefon 0705-540 342
Område Lund
Yrkesroll Organisation & ledning, Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.comcube.se/
Sista ansökningsdag 11 juni 2019 (50 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

PipeChain is a privately owned, Swedish headquartered company with more than 300 active customers in over 20 countries with more than 10,000 system users. The company was founded in 1999. Our product is a cloud-based service that provides maximum connectivity and visibility of the supply chain, alerting the right parties to any possible delivery problems with assuring that supply meets demand. The service supports efficient collaboration processes like forecasting, order fulfillment and delivery. PipeChain enables both customers and suppliers to work towards the same KPIs, making it easier to measure and improve the processes in the supply chain. For more information please visit www.pipechain.com