Ekonomi och Löneassistent

Ekonomi och Löneassistent

Redovisning och löneassistent sökes för kommande uppdrag

Arbetsuppgifter
Ekonomi/Redovisning

Funktionen innebär ett direkt administrativt stöd till Ekonomichefen för viss del av det löpande redovisningsarbetet
  • Löpande bokföring (Kontering av LF samt löner)
  • Betalningar (Lägga in vissa manuella betalningar)
  • Eurocard
  • Leverantörsfaktura - Opto (Ca 150/månad)
  • Avtalshantering- Opto
Personal-löneadmin

Funktionen innebär att utföra det operativa arbetet med lönehantering och tillhörande rapporteringsarbete samt personaladministrativa uppgifter

Löneadministration:
  • Beredning av löner
  • Hantering av reseräkning
  • Upprättande och utskick av lönespecifikationer
  • Ta fram underlagen för betalning av preliminärskatter och arbetsgivaravgifter samt bokföringsorder
  • Beräkning av semesterlön semesterlöneskulder
  • hantering av semesterårsskifte
  • Upprättande av kontrolluppgifter
System

Underhåll av systemen: Hogia Lön, Hogia Personal

Personaladministration:

Framtagande av arbetsgivarintyg

Rapportering av inkomstuppgifter (Försäkringskassa, A-kassa, Kronofogden mm)

Rapportering av statistik till FORA.

Övriga arbetseuppgifter:
  • Övriga administrativa sysslor
  • Telefoni/växel
  • Ordning & reda
  • Fixa frukostfika
  • Inköp
  • Reception
Arbetslivserfarenhet

Minimikrav
  • Har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom redovisningsekonomi
  • Minst 3 års erfarenhet av löneadministration
Meriterande

Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av internationella bolag

Personrelaterade kompetenser

Minimikrav
  • Tar ansvar för sin uppgift från A-Ö, är självgående, strukturerad och driver arbetet vidare.
  • Organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt. Sätter upp och håller deadlines.
  • Har en analytisk förmåga och är mycket noggrann.
  • Är mån om att göra rätt och ställa de frågor/sätta sig in i det som krävs för att kunna utföra sitt arbete på ett bra sätt.
  • Har intresse av att utveckla rutiner och arbetssätt.
  • Är flexibel vad gäller arbetstider och räds inte att arbeta hårt under perioder då verksamheten kräver det.
  • Har hög servicekänsla och god samarbetsförmåga.
  • Har ett intresse av att fixa på arbetsplatsen så att det är trivsamt och ordning & reda.
Utbildning

Minimikrav

- Examen i redovisningsekonomi

Meriterande

- Utbildning som löneadministratör

Språkkunskaper

Minimikrav
  • Behärskar svenska väl i tal och skrift
  • Behärska engelska väl i tal och skrift.
Meriterande

IT-kunskaper

Minimikrav
  • Van vid affärs- och rapporteringssystem
  • God kunskap i Excel
Meriterande
  • Erfarenhet av affärssystemet Pyramid
  • Erfarenhet av lönehanteringssystemet Hogia lön och Hogia personal.
  • Erfarenhet av Opto- leverantörsfakturahantering
Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Karin Thorstensson på karin.thorstensson@jurek.se.
Mer info
Område Lund
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.jurek.se/
Sista ansökningsdag 13 okt (20 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.