Välkänt teknikföretag söker Content Developer!

Välkänt teknikföretag söker Content Developer!

Brinner du för den senaste tekniken och vill få möjlighet att utvecklas i ett spännande team? Vill du arbeta i en bred roll där du kan kombinera ditt tekniska kunnande med grafisk design. Missa inte denna tjänsten!

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Academi Content Developer kommer du att arbeta med att skapa, formulera och ta fram utbildningsmaterial för företagets kunder och partners. Du kommer att få lära dig att driva kursutvecklingsprojekten från start till mål. Projekten inkluderar alla steg från koncept till implementering baserat på behov. Du kommer att arbeta med att skapa material inom såväl ljud som video och grafiskt.

Teamet består idag av 5 st seniora medarbetare med olika specialistområden. Du kommer att få en uttalad mentor som stöttar upp under introduktionen, till början kommer du att få stötta upp med delar i projekt för att med tiden kunna ta dig an mer kompletta projekt.

Din profil

Skallkrav:
  • Eftergymnasial utbildning relevant för tjänsten, till exempel Data/IT, Systemvetare, UX, Grafisk design eller motsvarande.
  • Engelska i tal och skrift
  • Office-paketet
Meriterande:
  • Erfarenhet av att arbeta med utbildning och/eller utbildningsmaterial
  • Erfarenhet av LMS, Articulate, Storyline eller liknande.
  • Erfarenhet av Photoshop, Adobe eller liknande.
  • Svenska
För att passa i rollen som Content Developer ser vi att du är en person med stort intresse för teknik, du är nyfiken och tycker att det är kul att lära. Vi ser också att du har en pedagogisk fallenhet, trivs med att arbeta i team och vill utveckla dina grafiska kunskaper.

Villkor

Startdatum: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägning.
Placeringsort: Lund
Arbetstider: 08:00-17:00, flextid
Omfattning: Heltid

Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!
Mer info
Område Lund
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 17 okt 2019 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är världsledande inom det de gör. De erbjuder produkter och lösningar baserade på innovativa teknikplattformar. På huvudkontoret i Lund arbetar ca 2000 dedikerade kollegor med att ta fram branschens bästa resultat. Redan från dag ett får du möjlighet att bidra med din kompetens i ett företag som tror på innovation och den enskilda individen. Här möts man av nytänkande, ett klimat där man hjälps åt och där mycket stora utvecklingsmöjligheter finns. Självklart får du en ordentlig introduktion, man månar om sina kollegor och vet att det är viktigt att få rätt förutsättningar för att lyckas.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.