Kundservicemedarbetare till Folktandvården Skåne

Kundservicemedarbetare till Folktandvården Skåne

Kundservicemedarbetare till Folktandvården Skåne AB

Jobba för leenden

Vi på Folktandvården Skåne älskar att sprida leenden. Vi arbetar för att alla skåningar ska vara stolta över sina tänder. Med 1 400 medarbetare vid 68 kliniker i Skåne är vi en stor kraft. Som också har kraft att satsa på dig. Vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter, stor trygghet, stor variation i vardagen. Och stora leenden.

Arbetsuppgifter

Som kundservicemedarbetare på Folktandvården Skånes kommer du att arbeta i vår centrala kundservice med placering på vårt huvudkontor i Lund

På Folktandvården Skånes kundserviceavdelning innebär det att du är organisationens ansikte utåt. Du kommer att informera samt ge råd till kunder via telefon, mejl, chatt och sociala medier. Arbetet innefattar framförallt hantering av akutärenden vilket förutsätter att du har en utpräglad servicekänsla, en förmåga att prioritera samt är en duktig relationsbyggare. I samband med hantering av kundärenden tillkommer även administration; så som att registrera tidsbokningar, hantera statistik och fakturor samt ta emot reklamationer. Tjänsten innefattar även viss merförsäljning med fokus på friskvårdsavtalen.

Du kommer också att vara delaktig och arbeta i vårt nya digitala verktyg. Det digitala verktyget innebär att man kan träffa en av våra tandläkare i datorn eller mobilen för rådgivning och hjälp med lättare besvär.

Som kundservicemedarbetare kommer ditt huvudsakliga fokus ligga på att guida Folktandvårdens Skånes kunder till rätt hjälp.

Din bakgrund

Du har erfarenhet av kundservice sedan tidigare och gärna från en roll som kundtjänstmedarbetare. Det är mycket meriterande med tandvårdsbakgrund. Du har mycket god datorvana med erfarenhet av MS Office och professionell hantering av sociala medier. Tjänsten ställer även krav på mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande.

Personliga egenskaper

Du beskriver dig själv som kundorienterad, engagerad och strukturerad! Du trivs med att arbeta i team och är van vid att bemöta kunder med olika bakgrund. Du är mån om att ha ett professionellt förhållningssätt och brinner för att ge god service och att göra skillnad! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Tillträdesdag

Omgående eller enligt överenskommelse.

Information

Tjänsten är på heltid med placering i Lund. Du kommer att vara anställd av Lernia och uthyrd till Folktandvården Skåne.

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut och vi ser därför att du ansöker så fort som möjligt. Du söker tjänsten på www.lernia.se. Inga ansökningar tas emot via e-mail.

Vid frågor kontakta konsultchef Susanne Moe på 0722 54 11 54

Välkommen med din ansökan!

Lernia är vägen framåt!

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Mer info
Område Lund
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 18 apr 2021 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia erbjuder tjänster inom bemanning, utbildning, jobbcoachning och organisationsutveckling på över 90 orter i hela Sverige.