Kundservicemedarbetare till Folktandvården Skåne AB

Kundservicemedarbetare till Folktandvården Skåne AB

Kundservicemedarbetare till Folktandvården Skåne AB

Arbetsuppgifter

Som kundservicemedarbetare på Folktandvården Skånes huvudkontor i Lund växlar du mellan att arbeta i den externa och interna kundservicen.

Den externa kundservicen innebär att du är organisationens ansikte utåt. Du kommer att informera samt ge råd till kunder via telefon, mejl, chatt och sociala medier. Arbetet innefattar framförallt hantering av akutärenden vilket förutsätter att du har en utpräglad servicekänsla, en förmåga att prioritera samt är en duktig relationsbyggare. I samband med hantering av kundärenden tillkommer även administration; så som att registrera tidsbokningar, hantera statistik och fakturor samt ta emot reklamationer. Tjänsten innefattar även viss merförsäljning med fokus på friskvårdsavtalen.

Som intern kundservicemedarbetare kommer ditt huvudsakliga fokus ligga på att hantera Folktandvårdens Skånes interna systemsupport. Du kommer att ha en betydande funktion gällande att stötta Folktandvården Skånes kliniker med service, vilket exempelvis innefattar att ta emot förfrågningar från klinikerna, felsökningar och systemadministration i journal- och ärendehanteringssystemen. I tjänsten ingår även att vara lyhörd inför eventuella frågor som lyfts av klinikerna och verka för att ständigt förbättra och utveckla det interna systemet och servicen.

Din bakgrund

Du har erfarenhet av kundservice sedan tidigare och gärna från en roll som kundtjänstmedarbetare. Det är mycket meriterande med tandvårdsbakgrund. Du har mycket god datorvana med erfarenhet av MS Office och professionell hantering av sociala medier. Tjänsten ställer även krav på mycket goda kunskaper i svenska och engelska samt en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande. Det är mycket meriterande om du kan arabiska.

Personliga egenskaper

Du beskriver sig själv som kundorienterad, engagerad och strukturerad! Du trivs med att arbeta i team och är van vid att bemöta kunder med olika bakgrund. Du är mån om att ha ett professionellt förhållningssätt och brinner för att ge god service och att göra skillnad! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Tillsvidare/heltid/Lund

Tillträdesdag

Omgående med hänsyn till uppsägningstid.

Information

Inledningsvis kommer du att vara anställd av Lernia Bemanning och uthyrd till Folktandvården Skåne.

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har löpt ut och vi ser därför att du ansöker så fort som möjligt. Du söker tjänsten på www.lernia.se. Inga ansökningar tas emot via e-mail. Välkommen med din ansökan!

Vid frågor kontakta konsultchef Susanne Moe på 0722 54 11 54

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Mer info
Område Lund
Yrkesroll Försäljning, Kundservice, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 12 mars 2020 (24 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

JOBBA FÖR LEENDEN
Vi på Folktandvården Skåne älskar att sprida leenden. Vi arbetar för att alla skåningar ska vara stolta över sina tänder. Med 1 400 medarbetare vid 68 kliniker i Skåne är vi en stor kraft. Som också har kraft att satsa på dig. Vi erbjuder dig stora utvecklingsmöjligheter, stor trygghet, stor variation i vardagen. Och stora leenden.