Planner till PwC

Planner till PwC

Har du erfarenhet ifrån administration och serviceyrken, är du kommunikativ och gillar struktur? Är du dessutom redo för en ny utmaning med chans till utveckling? Då kan detta vara något för dig och jag tycker att du ska söka tjänsten som Planner till PwC i Lund nu!

Om tjänsten
Tjänsten är på heltid och innebär att du kommer att ingå i PwC:s planeringsfunktion. Här har du ett ansvar för kapacitetsplaneringen på Delivery Center. I tjänsten ingår mycket kommunikation med interna kollega i Lund såväl som externa kollegor då du är mottagare av beställningar som inkommer ifrån revisionsteam i hela Sverige. I din roll agerar du spindeln i nätet och löser situationer kan uppstå i det dagliga arbetet.

Delivery Center i Lund är en firmagemensam stödfunktion åt PwCs revisionsteam i hela landet. Delivery Centers syfte att stödja deras kunder i att skapa värdetillväxt och trygghet.

I din roll som planner kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
  • ta emot orderflödet och löpande allokera beställningar från teamen till lämpliga medarbetare
  • vara kontaktperson för revisionsteamen
  • koordinera, planera och omplacera ärenden i nära dialog med DC:s medarbetare och teamledare
  • förmedla acesser till databaser till personal inom DC
Om dig
Vi söker dig som har avklarad gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi, alternativt arbetslivserfarenhet inom arbete med administration, gärna inom företagsekonomi och redovisning. Arbetslivserfarenhet från serviceyrken är meriterande, gärna inom restaurang, hotell, vård och omsorg eller kundtjänst/helpdesk. Här krävs det att du som person är stresstålig och har en förmåga att kunna prioritera och koordinera olika arbetsmoment utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Inom PwC värderar man ett gott samarbete och det viktigt att du är en lagspelare som gärna bistår och stöttar dina kollegor när det behövs. Du sitter i ett öppet kontorslandskap med flexibla arbetsplatser, lokalerna ligger i Lund.

Viktigt för tjänsten är:
  • van PC-användare och behärskar Officepaketet främst Excel
  • du arbetar självständigt och ansvarsfullt
  • har god problemlösningsförmåga
  • strukturerad, analytisk och noggrann i sitt arbetssätt
  • flytande engelska och svenska i både tal och skrift - har en god kommunikationsförmåga
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Planner är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående och sträcker sig minst till juni 2020 med goda möjligheter till förlängning eller övertag därefter. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos PwC.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Ida-Maria Karlsson via tel: 0736 84 72 91 eller mail: ida-maria.karlsson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord Planner, ärendehantering, kommunikation, PwC, Adecco, Lund, ekonomi, koordinator,
Mer info
Område Lund
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 2 maj 2019 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.