Kundtjänstmedarbetare på deltid sökes till Kraftringen i Lund

Kundtjänstmedarbetare på deltid sökes till Kraftringen i Lund

Söker du ett långsiktigt och utvecklande deltidsarbete där service och kunden är i fokus? Vill du jobba minst två dagar i veckan och har arbetat med kundtjänst via telefon tidigare? Då kan detta vara något för dig!

Kraftringen är ett energibolag med ambitionen att leda utvecklingen av framtidens energi. Vi tar ansvar för att använda naturresurser så effektivt som möjligt genom att fokusera på lokala energilösningar som både skapar stora miljövinster och bidrar till en hållbar tillväxt i regionen. Kraftringen ägs av kommunerna Lund, Eslöv, Hörby och Lomma och har cirka 300 000 energikunder och 480 medarbetare. Vi erbjuder lösningar inom el, värme, kyla, gas, fiber, entreprenad och andra energirelaterade tjänster.
Läs mer på www.kraftringen.se

Om tjänsten
Till Kraftringens huvudkontor i Lund söker vi kundtjänstmedarbetare för extraarbete. Du ska vara tillgänglig att arbeta minst 16h/vecka vilket gör att det är ett extraarbete som passar väldigt bra för dig som exempelvis studerar. I rollen som kundtjänstmedarbetare hos Kraftringen är du företagets ansikte och röst utåt och arbetar med telefon och mail som dina främsta arbetsredskap. Du kommer att serva kunder via inkommande samtal och mail och arbetar i Kraftringens ärendehanteringsystem. Hos Kraftringen fungerar du som en rådgivare där målet är att skapa långsiktiga och framgångsrika kundrelationer.

Då kraftringen har en väldigt framgångsrik kundtjänstavdelning som vunnit stora utmärkelser för deras prestationer lägger de stor vikt på introduktionen och utbildning för deras nyanställda. För att ha rätt förutsättningar i tjänsten och kunna ge ett högklassigt bemötande kommer du som ny att genomföra en betald utibldning på heltid (8-17 mån-fre) i cirka 4 veckor.

Om dig
Vi söker dig som trivs med att ge förstklassig service och har ett stort ansvarstagande samt uppskattar ett högt tempo på arbetsplatsen. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en kundtjänstroll där du hanterat inkommande samtal samt ärendehanteringssystem. Som person ska du vara utåtriktad, förtroendeingivande och stresstålig. Du ger alltid det lilla extra i servicemötet över telefon med kunden och har en förmåga att skapa och upprätthålla långsiktiga kundrelationer.

Viktigt för tjänsten:
  • Tillgänglig att arbeta minst 16h/vecka
  • Tidigare erfarenhet av kundtjänst via telefon
  • Intresserad av ett långsiktigt deltidsarbete
  • Lättlärd i system
  • Hög känsla för service
  • Att du har annan sysselsättning vid sidan om (exempelvis student)
Om anställningen
Tjänsten som kundtjänstmedarbetare är ett konsultuppdrag med start 4 februari.

Som konsult får du en anställning i Adecco Student AB. Vi erbjuder extrajobb för dig som är studerande, pensionär eller av någon annan anledning vill arbeta extra.
Du får ett ramavtal i Adecco Student AB.

Timlönen är alltid minst enligt de avtal som gäller på arbetsmarknaden. Semesterersättning tillkommer och betalas ut i samband med lönen. Vid arbete under kvällar, helger och nätter tillkommer OB-tillägg enligt rådande kollektivavtal.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas i mitten på januari. Urvalsprocessen kommer att starta i början januari, sök tjänsten innan dess! Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:

Tove Madsen via mail tove.madsen@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Kundtjänst, deltid, studentarbete, service, Kraftringen, energibolag, Adecco, Lund, service i världsklass, kundtjänstmedarbetare
Mer info
Kontaktperson Tove Madsen
Telefon 0736847761
Område Lund
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Deltid, Extrajobb, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 25 jan (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.