Kontorsadministratör sökes till PwC

Kontorsadministratör sökes till PwC

Har du erfarenhet ifrån administration eller serviceyrken? Är du en praktiker som gillar struktur och tycker om att ta egna initiativ? Då kan detta vara något för dig och jag tycker att du ska söka tjänsten som kontorsadministratör till PwC i Lund nu!

Om tjänsten
Tjänsten är på deltid, huvudsakligen förmiddagar kl 08-12 och innebär att du kommer att arbeta i den dagliga verksamheten med att säkerhetsställa att mycket av det praktiska fungerar som det ska. Du kommer att utgå ifrån den delen inom PwC som kallas för Delivery Center. Här är det en fartfylld miljö och din roll består av varierande uppgifter. Inledningsvis till stora delar praktiska uppgifter men efter hand kan den komma att utvecklas till mer ansvar och administration. Du kommer att utgå ifrån två närliggande lokaler i Lund som båda två kommer att vara din arbetsplats.

Ansvarsområden:
  • Anordna frukosten varje morgon för den interna personalen
  • Säkerhetsställa att arbetsmaterial finns tillgängligt och ansvar för inköp
  • Boka rum/förbereda material inför diverse möten
  • Ha en nära dialog med ansvariga inom PwC, exempelvis inköpsansvarig
  • Löpande kontakt med leverantörer
Om dig
Vi söker dig som har avklarad gymnasieutbildning, alternativt arbetslivserfarenhet inom arbete med administration. Arbetslivserfarenhet från serviceyrken eller administration är meriterande, gärna inom restaurang, hotell, vård och omsorg eller kundtjänst/helpdesk. Här krävs det att du som person är stresstålig och har en förmåga att kunna prioritera och hantera olika arbetsmoment utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Som person ska du arbeta lösningsfokuserat och inte låta ett hinder på vägen stå i vägen. I tjänsten krävs det att du inte är rädd för att kavla upp ärmarna och hugger i lite var det behövs där och då. Det är ett plus om du har ett intresse eller fallenhet för det tekniska då du i din roll kommer att säkerhetsställa att dessa saker fungerar som de ska.

Viktigt för tjänsten är:
  • van PC användare och behärskar Officepaketet främst Excel
  • arbetar självständigt, serviceinriktat och ansvarsfullt
  • flytande svenska i både tal och skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Kontorsadministratör är ett konsultuppdrag med start i december. Uppdraget är till en början deltid på 50% men på sikt kan det komma att bli aktuellt med en tjänst på heltid och ett förlängt uppdrag. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Tove Madsen via 0736847761 eller på mail tove.madsen@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: administration, assistent, service, servicekoordinator, PwC, Adecco, Lund, kontorsadministratör
Mer info
Kontaktperson Tove Madsen
Telefon 0736847761
Område Lund
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Deltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 1 dec (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.