Kundservicemedarbetare till Studentlitteratur

Kundservicemedarbetare till Studentlitteratur

Strävar du efter att överträffa kundens förväntningar och brinner för att ge god service? Har du också ett visst tekniskt intresse? Då kan detta vara helt rätt för dig! Ansök redan idag och bli en del av en ett expansivt företag med hög trivsel på arbetsplatsen. Urval sker löpande.

Information om uppdraget

I rollen som Kundservicemedarbetare hos Studentlitteratur kommer du att arbeta i en omväxlande roll och ingå i ett härligt team på 8 personer. Du kommer att arbeta på ett löpande schema med varierande arbetsuppgifter, vilket kräver att du är såväl flexibel som prestigelös. Du behöver även ha en hög samarbetsförmåga samt förmågan att erhålla en god struktur för ditt arbete.

Arbetsuppgifter

Studentlitteratur strävar efter en god kundupplevelse i alla sammanhang, inte minst inom kundservice. Som kundservicemedarbetare är du Studentlitteraturs främsta och viktigaste kontakt mot kunderna. Du kommer att vara behjälplig med olika frågor och ärenden från Studentlitteraturs kunder samt hantera olika administrativa uppgifter.

Du kommer till exempel att:
  • Ta emot orders och administrera webshopen
  • Svara på inkommande frågor via mail, chatt och telefon
  • Hjälpa kunder med supportärenden av Studentlitteraturs digitala produkter och tjänster
  • Ansvara för löpande registervård
  • Arbeta med merförsäljning
Arbetet med merförsäljning innebär att du i samtal med kund behöver vara lyhörd för om det finns ytterligare produkter som kan passa kunden. Det är därför viktigt att du har starkt affärsfokus och har förmågan att matcha rätt produkt till rätt kund.

Vi söker dig som
  • Har en avslutad gymnasieutbildning, gärna inom media, kommunikation eller likvärdigt
  • Några års erfarenhet från en liknande roll
  • God datorvana samt god teknisk kunskap
  • Talar och skriver svenska obehindrat samt har en god kommunikativ förmåga
Meriterande är om du har en akademisk utbildning samt om du har tidigare erfarenhet av arbete inom support.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper samt motivation för tjänsten och förlagsbranschen. Som person är du:
  • Serviceinriktad
  • Strukturerad
  • Har en hög samarbetsförmåga
  • Flexibel
  • Uthållig
Övrig information
  • Start: Februari
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Lund
  • Rekryteringsprocessen innefattar i urvalsskedet ett personlighets- och logiktest som administreras av Academic Work.
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Studentlitteraturs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Lund
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Studentlitteratur är Sveriges ledande utbildningsförlag. I nära samverkan med företrädare för förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning, universitet och högskola samt yrkeslivet utvecklar företaget produkter som stödjer kunskaps- och kompetensuppbyggnad längs hela kunskapsresan. Företaget, som är familjeägt, finns i Lund. Studentlitteraturkoncernen omsätter drygt 420 miljoner kronor och har 164 anställda.