Administrativ chef till forsknings- och konsultföretaget Clay Technology AB

Administrativ chef till forsknings- och konsultföretaget Clay Technology AB

Vi söker nu en administrativ chef till Clay Technology AB, ett forsknings- och konsultföretag med placering i forskningsbyn Ideon, Lund. Gillar du ordning och reda, tror på ständiga förbättringar och vill alltid göra det lilla extra? Då är du personen vi söker! Du erbjuds en mycket bred och betydelsefull tjänst för företaget med inslag av ekonomi, personalfrågor, systemfrågor och allmän administration. Vi ser att du har ett strukturerat arbetssätt och erfarenhet eller utbildning i ekonomi.

Information om uppdraget

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Clay Technology AB. Clay Technology utvecklar geotekniska lösningar för avfallsdeponering, mätteknik för mätning av termiska, hydrauliska, mekaniska och kemiska processer i jord och berg samt beräkningsmodeller för prediktering och analys av processerna. Uppdragsgivare är Svensk Kärnbränslehantering (SKB) och motsvarande organisationer i andra länder. Clay Technology arbetar med utveckling av barriärteknik och analys av funktionen hos delar av framtida planerade slutförvar av utbränt kärnbränsleavfall. Företagets arbete sker huvudsakligen inom fyra områden: Laboratorieförsök, fältförsök, teknikutveckling för installation och mätning samt datorsimuleringar.

Clay Technology har 15 medarbetare med hög kompetens och utbildningsnivå. På grund av en pensionsavgång öppnas nu möjligheten att ta över ansvaret som administrativ chef och ni kommer i början av din anställning att arbeta parallellt för att ge dig bästa förutsättningar att komma in i arbetet.

Arbetsuppgifter

Rollen som administrativ chef är mycket varierande och innefattar allt från ekonomi, systemhantering, personalfrågor och allmän administration. Ingen dag är den andra lik och du ansvarar själv för att planera och strukturera upp din tid.

Ekonomiarbete utgör cirka 50% av din arbetstid och innefattar arbetsuppgifter som löpande bokföring, utbetalning av löner och semesterhantering, fakturering, projektuppföljning, momsredovisning samt leverantörs- och kundreskontra.

Cirka 25% av din arbetstid kommer du lägga på verksamhetssystem. Du ansvarar exempelvis för den årliga systemuppdateringen, sköter systematiskt arbetsmiljöarbete, genomför brand- och skyddsronder, implementerar nya regelverk och hanterar förbättringsförslag och avvikelser.

I ditt arbete ingår även inslag av personalfrågor såsom utvecklingssamtal, arbetsmiljöfrågor, planering av personalaktiviteter och uppdatering av personalhandboken. Den allmänna administrationen som ligger på ditt bord omfattar bland annat inköp av kontorsmaterial, förberedelser inför veckomöten och resehantering.

Som du förstår är rollen bred och du erbjuds möjligheten att förvalta en tjänst som innebär mycket eget ansvar. Tjänsten passar dig med ett stort intresse för att driva ditt egna arbete framåt. Den kompetensen du bidrar med i företaget är du ofta ensam om att besitta, varför det är av vikt att du är självgående och vågar ta egna initiativ för att lösa problem som uppkommer och för att utveckla befintliga arbetsmetoder. Du trivs i en koordinerade roll med många interna kontaktytor och har inga problem att samarbeta med övriga kollegor. I gengäld erbjuds du en trevlig och flexibel arbetsplats som är måna om sina medarbetare. Till hösten 2018 kommer en tvådagars personalkonferens att genomföras, en perfekt start för dig där du får lära känna dina kollegor.

Vi söker dig som
  • Är duktig på engelska och svenska i såväl tal som skrift. Många kunder är internationella vilket innebär att du är bekväm med att kommunicera på engelska i ditt dagliga arbete
  • Har en kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande utbildning alternativt att du arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst 1 år och således har kunskaper i den ekonomiska biten som tjänsten innebär
  • Har grundläggande kunskaper i affärssystem
Det är meriterande om du tidigare arbetat med personalfrågor.

Övrig information
  • Start: Önskvärt i augusti/september
  • Omfattning: Heltid, kl. 08-16.40
  • Lön: Månadslön
  • Placering: Lund
  • Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Stina Haugland
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Clay Technology önskar därför att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på mal02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Lund
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Academic Work är Sveriges andra största bemanningsföretag på tjänstemannasidan. Vi rekryterar och hyr ut akademiker som fortfarande studerar, eller som är i början av karriären - young professionals.

Academic Work startade år 1998 med tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Förutom i Sverige finns vi även i Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Schweiz. Vi känner oss stolta över att vi har fått vara med i början av fler än 100 000 människors karriärer och på samma gång hjälpt våra kunder med lika många nya kollegor.

Besök oss på Academic Work (http://www.academicwork.se/) eller sociala medier:

https://www.linkedin.com/company-beta/162242/

https://www.facebook.com/AcademicWork

https://www.instagram.com/academicwork/

https://twitter.com/academicwork_se

https://www.youtube.com/user/AcademicWork