1st line support till Axis Communications!

1st line support till Axis Communications!

Har du ett stort IT-intresse? Är du serviceminded och gillar att hjälpa andra med kreativa lösningar på komplexa problem? Då kan detta vara något för dig! Axis Communications söker nu en supporttekniker med erfarenhet inom 1st line som kommer arbeta med deras interna IT-Support. Sök idag och få chansen att utvecklas på ett världsledande företag inom IT-service!

Information om uppdraget

Axis arbetar med utveckling av nätverksbaserad kameraövervakning och erbjuder i dagsläget både kameror och systemlösningar inom området. Företaget är ledande inom sin bransch och har kontor i 20 länder samt samarbetspartners världen över.

Du kommer att vara en del av ett team av tekniker som underhåller och ger support för en rad av Axis system, bl.a. Salesforce, intranät, MS Teams, Active Directory etc. Teamet är ett prestigelöst gäng med sju kollegor där ni kommer att ge support till alla Axis 4000 anställda globalt.

Du och ditt team kommer att vara ansvariga att hjälpa till med accesser, support för hur systemen ska användas, rapportera till utvecklarna eventuella buggar och förslag till förbättringar.

Du erbjuds
  • En chans att arbeta i en världsledande global organisation med väldigt goda utvecklingsmöjligheter inom företaget
  • Ett team där det är högt i tak, prestigelösa kollegor som gillar att ha roligt på jobbet
  • En dynamisk miljö med väldigt varierande arbetsuppgifter. Eftersom man sällan stöter på samma problem och utmaningar kommer du ständigt att utvecklas och lära dig mer
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Du skall aktivt säkerställa att Axis system för internanvändning fungerar som de ska och se till att alla deras organisatoriska strukturer är korrekt samt hjälpa till att vidareuppbygga dem.

Exempel på arbetsuppgifter:
  • Support via ärendehanteringssystem (ServiceNow), telefon och via besök
  • Användar- och grupphantering i AD & ansvarig för dess datakvalitet
  • Behörighetshantering till system och tjänster
  • Supportera våra system för CRM, Marknadssystem, Intranät etc
  • Felsökning och problemlösning
  • Skapa och underhålla dokumentation och processer
Synk med andra team där det finns systemkopplingar, t.ex. HR

Vi söker dig som
  • Vi ser gärna att du har minst 6 månaders arbetslivserfarenhet inom området IT-support
  • Goda kunskaper kring AD
  • Erfarenhet från ärendehanteringssystem
  • Erfarenhet av felsökning och dokumentation
  • Obehindrad i svenska och engelska
Som person är du
  • Problemlösande
  • Har god samarbetsförmåga
  • Kommunikativ
Övrig information
  • Start: omgående
  • Omfattning: heltid
  • Placering: Lund
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Lund
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Här kan du läsa mer om Axis Communications!