Kundtjänsthandläggare

Kundtjänsthandläggare

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara Förarprovs ansikte utåt och möta våra kunder i receptionen. I arbetsuppgifterna ingår det att förrätta kunskapsprov både i grupp och individuellt, ibland med tolk. I samband med kunskapsproven genomför du ID-kontroller. Du hjälper även våra kunder vid fotografering för körkort.

Som kundtjänsthandläggare möter du många olika kunder varje dag och ett professionellt kundbemötande är avgörande för att ge kunden bra förutsättningar.

Du arbetar enligt ett schema som innefattar resor i viss utsträckning till kontorets mottagningsorter i främst Norrbotten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som
  • har avslutad och godkänd gymnasieexamen
  • har relevant erfarenhet av arbete i kundtjänst eller reception
  • har god datorvana med goda kunskaper i Officepaketet
  • kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
  • är minst 23 år, vilket är lägsta ålder för att få förrätta kunskapsprov enligt Transportstyrelsens föreskrift om förordnande att förrätta prov.
  • har körkort för personbil
Det är meriterande om du
  • kan uttrycka dig väl i tal och skrift på annat språk än svenska/engelska
Du som person
  • har god samarbetsförmåga och arbetar för att hitta lösningar som gynnar alla parter på bästa sätt
  • har god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar budskap på ett tydligt sätt samt är respektfull och anpassar din kommunikation till mottagaren.
  • arbetar självständigt, ser vad som behöver göras och agerar därefter.
Urvalstester kommer genomföras i denna process. Information skickas ut till registrerad mailadress.

Intervjuer är planerade till vecka 50 i Luleå.

Din ansökan ska ha inkommit till Trafikverket senast sista ansökningsdatum. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer ligga till grund för det första urvalet vi gör. Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.

Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. #LI-DNI

Ansökan
Trafikverket strävar efter att personalsammansättningen ska spegla samhället i övrigt. Vi eftersträvar en mångfald bland våra medarbetare och vi visar respekt för allas olikheter och förutsättningar. Det är viktigt hur vi agerar och uppfattas av omvärlden. Därför värderar vi etik och moral högt i Trafikverket.

Ansök senast
Din ansökan ska ha kommit in till Trafikverket senast den 2019-11-27

Upplysningar

Rekryterande chef Mikael Lundgren
0101240045

SACO Viktoria Andersson
0101231176

ST Ola Längkvist
0101243289

SEKO Mats Hamberg
0101240523
Mer info
Kontaktperson Mikael Lundgren
Telefon 0101240045
Område Luleå
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 27 nov 2019 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Resor och transporter är en stor del av Trafikverkets vardag. Vi arbetar varje dag, dygnet runt, för att det ska fungera. Vi bygger och sköter statliga vägar och järnvägar och ansvarar för långsiktig planering av vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart. Tillsammans med andra aktörer kan vi underlätta livet i hela Sverige. Vi är en stor organisation med många olika verksamhetsområden och arbetsuppgifter. Här finns över 150 olika yrken och en stor intern arbetsmarknad. Detta gör att vi kan erbjuda dig goda möjligheter att utvecklas.