
KåKå AB är Sveriges ledande leverantör av produkter och ingredienser, såsom råvaror, färdigvaror och emballage till alla som bakar och säljer bagerivaror. Vi omsätter ca 1,2 miljarder SEK och har vårt huvudkontor utanför Malmö med filialer i Göteborg, Stockholm och Örebro. Här jobbar ca 160 passionerade medarbetare som varje dag brinner för våra kunder och produkter. KåKå ingår i Orkla Food Ingredients (OFI).
Läs mer på www.kaka.se
Vi söker en Ekonomiassistent med brinnande intresse för ekonomi och service. Som Ekonomiassistent är du en del av ett team som tillsammans ansvarar för företagets reskontror. Du blir en del av en avdelning med gedigen erfarenhet som är målinriktad och vill ge bästa möjliga service där du också agerar som servicecenter, internt mot kollegor och syster/dotter-bolag inom OFI såväl som externt mot våra kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Dina kunskaper i Officepaketet med tyngdpunkt på Excel är goda och du är en van datoranvändare. Du har lätt för att lära dig nya system och det är meriterande om du har arbetat i Microsoft Dynamics 365.
Du är en noggrann och strukturerad person som motiveras av att ge god service. Du agerar på ett förtroendeingivande och relationsskapande sätt i din kontakt med kunder och kollegor. Du tycker om att arbeta i en föränderlig miljö och bidrar själv till förbättringar genom egna initiativ. Du är en prestigelös lagspelare och trivs med att hjälpa till där det behövs.
Du rapporterar till vår Business Controller och din arbetsplats är vid vårt huvudkontor i Lomma.
Kontakta rekryterande chef, Niclas Magnusson, för frågor om tjänsten, niclas.magnusson@kaka.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Ansökningar behandlas löpande, sista ansökningsdag 2/6.
Läs mer på www.kaka.se
Vi söker en Ekonomiassistent med brinnande intresse för ekonomi och service. Som Ekonomiassistent är du en del av ett team som tillsammans ansvarar för företagets reskontror. Du blir en del av en avdelning med gedigen erfarenhet som är målinriktad och vill ge bästa möjliga service där du också agerar som servicecenter, internt mot kollegor och syster/dotter-bolag inom OFI såväl som externt mot våra kunder.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Handläggning och avstämning av fakturor och reskontra med primär fokus kundreskontra.
- Registrering och avstämning av inkommande och utgående betalningar samt bankkontoavstämning.
- Hantering av löpande krediter och kravrutiner mot kund enligt kreditpolicy.
- Hantering och registrering av kunder/leverantör via våra portaler.
- Löpande bokföring.
- Rapporter och avstämningar, samt delta vid månads- och årsbokslut gällande reskontra.
- Ingår i administration/ekonomi-gruppen där du är tillgänglig för att svara på frågor från interna och externa kunder.
- Back-up för övriga i gruppen vilket tidvis kan innebära, controlling, reception/växel samt övriga administrativa uppgifter.
- Intern servicefunktion och stöttning till KåKå's dotterbolag samt systerbolag inom OFI.
Dina kunskaper i Officepaketet med tyngdpunkt på Excel är goda och du är en van datoranvändare. Du har lätt för att lära dig nya system och det är meriterande om du har arbetat i Microsoft Dynamics 365.
Du är en noggrann och strukturerad person som motiveras av att ge god service. Du agerar på ett förtroendeingivande och relationsskapande sätt i din kontakt med kunder och kollegor. Du tycker om att arbeta i en föränderlig miljö och bidrar själv till förbättringar genom egna initiativ. Du är en prestigelös lagspelare och trivs med att hjälpa till där det behövs.
Du rapporterar till vår Business Controller och din arbetsplats är vid vårt huvudkontor i Lomma.
Kontakta rekryterande chef, Niclas Magnusson, för frågor om tjänsten, niclas.magnusson@kaka.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Ansökningar behandlas löpande, sista ansökningsdag 2/6.
Mer info
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Sista ansökningsdag
02 juni 2023 (5 dagar kvar)