Electronic Engineer till Cargotec

Electronic Engineer till Cargotec

Cargotec i Ljungby vill nu ha dig med stort tekniskt intresse inom el och som vill ta nästa steg i karriären. I rollen som Electronic Engineer kommer du att vara delaktig i spännande projekt där du har en vktig roll inom utveckling av Cargotecs produkter.

Dina arbetsuppgifter
  • Designa och utveckla elektriska system och kontroller för truckar och tomma containerhanterare
  • Designa och utveckla innovativa lösningar som driver elektriska drivenheter och energihanteringssystem
  • Ange verifierings- och valideringskrav för att säkerställa att kundkrav uppfylls
  • Samarbeta nära med kollegor för att klargöra kundkrav som är nödvändiga för att uppnå nya produktförväntningar
  • Samarbeta med inköp och leverantörer för att specificera och välja komponenter och delsystem
  • Identifiera tekniska risker och tillhandahålla begränsningsstrategier
  • Ge vägledning till projektplaneringsaktiviteter när det gäller resursbehov och tid
Din profil

Skallkrav:
  • Bakgrund inom el, lägst på gymnaisenivå
  • Tekniskt intresse
  • Engelska i tal och skrift
Meriterande:
  • Högskoleexamen inom elektronik
  • Intresse för hydralik/mekanik
  • Svenska i tal och skrift
Som person har du ett helhetstänk och trivs med att jobba i långsiktiga projekt. Cargotec vill ha dig som brinner för samarbete och du har en drivkraft för innovation och ständig förbättring av både produkten och arbetssätt. Du är en positiv och lösningsorienterad person som vill vara en del av ett team som fortsätter att leverera lösningar till kunder.

Villkor

Ort: Ljungby
Start: Omgående
Omfattning: Heltid/dagtid

Urval kommer att ske löpande, välkommen in med din ansökan redan idag!
Mer info
Kontaktperson Joel Skogmalm
Telefon 0735-16 89 95
Område Ljungby
Yrkesroll Teknik & Ingenjör, Ingenjör, Elektronik
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 10 nov 2020 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Cargotec är en ledande leverantör av last- och lasthanteringslösningar med målet att bli ledande inom intelligent lasthantering. Deras erbjudande omfattar industriell formgivning, hållbar lasthanteringsutrustning och automatiserade terminallösningar, programvara och tjänster. Dessa används i hamnar, terminaler, distributionscentra och olika branscher. De tillhandahåller lastfartyg, terminaltraktorer, gårdskranar, båtkranar, reachstackers, tomma containerhanterare och truckar. Navis terminalsystem (TOS) och Bromma spridare tillhandahålls som en del av affärsområdet.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.