

Department Manager Customer Service
Om tjänsten
Som Department Manager för Customer Service kommer du att arbeta tillsammans med Operations Director och Operations Ledningsgrupp med strategisk utveckling av vår verksamhet. Du kommer att initiera och driva förbättringar inom effektivitet, kundnöjdhet, kvalitet och medarbetarengagemang för hela Operations. Du kommer ha det yttersta ansvaret för Customer Service för både Verisure och Securitas Direct. Ditt uppdrag blir att sätta den långsiktiga strategin för avdelningen och att säkerställa att vi bygger förmågor för att ge kunderna support i sin önskade kanal. Vårt mål är att erbjuda en kundupplevelse av världsklass genom att överträffa våra kunders förväntningar. Till din hjälp har du ett team av erfarna ledare som stöttar upp och driver den dagliga verksamheten.
Din profil
Vi söker dig med en utbildningsbakgrund motsvarande Civilingenjör/Civilekonom med 5 års erfarenhet av arbete med företagsövergripande problemställningar i rollen som managementkonsult eller liknande roller.
Vårt koncernspråk är engelska, men då mycket material är skrivet på svenska behöver du ha goda kunskaper i båda dessa språk. Vi utgår från att du är en god kommunikatör i både tal och skrift.
Vi tror även att du tidigare har arbetat i en internationell organisation med ett större personalansvar. Du behöver brinna för att utveckla ditt team och för att leverera resultat. Vi tror även att du har erfarenhet av att ha jobbat med förändring, digitalisering, kundnöjdhet och kundupplevelsen på tidigare arbeten. Vi tror även att det skulle vara till din fördel att du tidigare suttit med i någon form av ledningsgrupp. Du är driven, van att arbeta mycket självständigt och känner dig bekväm att utveckla strategier och mobilisera teamet för att nå era mål. Du behöver prioritera din tid väl för att balansera långsiktig strategisk utveckling med fokus på att vi når uppsatta mål här och nu. Du behöver ha en god analytisk förmåga för att förstå vad som driver såväl positiva som negativa resultat så att vi hela tiden lär oss och blir bättre.
Om oss
Verisure är en av den ledande aktörerna på larmmarknaden. Vi är ett internationellt bolag som finns i 17 länder med över 4,5 miljoner kunder och 22 000 anställda. Vi levererar professionellt övervakade larm och en service i världsklass. Vi är stolta över att få skydda det som betyder mest 24 timmar om dygnet 365 dagar om året. Bli en av oss du med!
Låter detta intressant?
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Linköping.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2023-06-15. För anställning i ett auktoriserat bevakningsföretag krävs godkännande från Länsstyrelsen. Kollektivavtal Unionen.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cassandra Malmqvist Recruitment Manager på antingen cassandra.malmqvist@verisure.se eller 0738233233
Välkommen med din ansökan!
Som Department Manager för Customer Service kommer du att arbeta tillsammans med Operations Director och Operations Ledningsgrupp med strategisk utveckling av vår verksamhet. Du kommer att initiera och driva förbättringar inom effektivitet, kundnöjdhet, kvalitet och medarbetarengagemang för hela Operations. Du kommer ha det yttersta ansvaret för Customer Service för både Verisure och Securitas Direct. Ditt uppdrag blir att sätta den långsiktiga strategin för avdelningen och att säkerställa att vi bygger förmågor för att ge kunderna support i sin önskade kanal. Vårt mål är att erbjuda en kundupplevelse av världsklass genom att överträffa våra kunders förväntningar. Till din hjälp har du ett team av erfarna ledare som stöttar upp och driver den dagliga verksamheten.
Din profil
Vi söker dig med en utbildningsbakgrund motsvarande Civilingenjör/Civilekonom med 5 års erfarenhet av arbete med företagsövergripande problemställningar i rollen som managementkonsult eller liknande roller.
Vårt koncernspråk är engelska, men då mycket material är skrivet på svenska behöver du ha goda kunskaper i båda dessa språk. Vi utgår från att du är en god kommunikatör i både tal och skrift.
Vi tror även att du tidigare har arbetat i en internationell organisation med ett större personalansvar. Du behöver brinna för att utveckla ditt team och för att leverera resultat. Vi tror även att du har erfarenhet av att ha jobbat med förändring, digitalisering, kundnöjdhet och kundupplevelsen på tidigare arbeten. Vi tror även att det skulle vara till din fördel att du tidigare suttit med i någon form av ledningsgrupp. Du är driven, van att arbeta mycket självständigt och känner dig bekväm att utveckla strategier och mobilisera teamet för att nå era mål. Du behöver prioritera din tid väl för att balansera långsiktig strategisk utveckling med fokus på att vi når uppsatta mål här och nu. Du behöver ha en god analytisk förmåga för att förstå vad som driver såväl positiva som negativa resultat så att vi hela tiden lär oss och blir bättre.
Om oss
Verisure är en av den ledande aktörerna på larmmarknaden. Vi är ett internationellt bolag som finns i 17 länder med över 4,5 miljoner kunder och 22 000 anställda. Vi levererar professionellt övervakade larm och en service i världsklass. Vi är stolta över att få skydda det som betyder mest 24 timmar om dygnet 365 dagar om året. Bli en av oss du med!
Låter detta intressant?
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Linköping.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 2023-06-15. För anställning i ett auktoriserat bevakningsföretag krävs godkännande från Länsstyrelsen. Kollektivavtal Unionen.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cassandra Malmqvist Recruitment Manager på antingen cassandra.malmqvist@verisure.se eller 0738233233
Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
17 juli 2023 (46 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
Koncernen Securitas Direct är en ledande leverantör av säkerhet och trygghet för hem och företag. Vi har 1,6 miljoner kunder och verksamhet i 13 länder både i Europa och Sydamerika. I Sverige har Securitas Direct erbjudit trygghetstjänster till företag i mer än 25 år och idag är vi marknadsledande med fler än 60 000 företagskunder. Målet är att våra kunder ska ha det - Bra på jobbet.