Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare - därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter!Arbetsuppgifter
Som inköpare kommer du bland annat att utveckla, förankra och implementera inköpsstrategier med syfte att realisera definierade effektiviseringsmål. I rollen ingår det att upprätta avtal och leda bolagsgemensamma upphandlingar. Du kommer medverka till förbättrad leverantörssamverkan, där det ingår att följa upp leverantörers prestationer. En kontinuerligt viktig del av arbetet är att driva och leda ständiga förbättringar inom inköpsarbetet och vidareutveckla inköpsavdelningens arbetsprocesser.

Du blir en del av ett inköpsteam som idag består av åtta personer men avdelningen förväntas expandera då vi är i en tillväxtfas. Specialfastigheter lyder under lagen om offentlig upphandling (LOU).

Kvalifikationer
  • Akademisk examen eller annan relevant vidareutbildning
  • Minst fem års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete inklusive:
  • Utveckling och implementering av inköpsstrategier
  • Upphandling och avtalsimplementering
  • Förhandling och leverantörsstyrning
  • Erfarenhet inom entreprenadjuridik
Vi söker dig som är driven, engagerad och som vill vara med och bidra till vår fortsatta utveckling. Det är av stor vikt att du uppskattar att arbeta i samarbete med andra. Som inköpare hos oss bör du vara affärsmässig, kvalitetsmedveten och mån om att skapa och upprätthålla goda relationer. Utöver det värdesätter vi om du har strategisk fallenhet och god analytisk förmåga. Då du kommer att arbeta nära tillsammans med både kollegor och leverantörer är det även viktigt att du har en god social kompetens och värnar om ett gott samarbetsklimat. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Linköping eller Stockholm. Vår organisation är geografiskt utspridd i landet vilket medför en del resor i arbetet.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 5 feb.
Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).

Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Thony Eriksson, 010-788 62 37
Unionen, Lena Nibell, tel. 010-788 62 47
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28

Specialfastigheter är ett statligt ägt företag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav - framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 34 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 200 medarbetare.
Mer info
Område Linköping
Yrkesroll Ekonomi, Inköpare
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.specialfastigheter.se/
Sista ansökningsdag 5 feb 2023 (2 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och hos oss erbjuds du varierande arbetsuppgifter, spännande utmaningar och ständig utveckling. Gemenskap och engagemang är det som hela tiden för oss framåt.