Operativ inköpare till UMS Skeldar

Operativ inköpare till UMS Skeldar


På UMS Skeldar möts du av en spännande och dynamisk miljö där tekniken för obemannade helikoptrar är i framkant. Vill du förstärka bolaget i rollen som Operativ Inköpare? Kanske är detta ditt första kliv in i karriären inom inköp? Vi söker dig som med positiv anda driver arbetet framåt på ett självständigt och lösningsfokuserat sätt.

Om företaget
UMS Skeldar befinner sig nu i expansiv fas där ytterligare en växel läggs i för att öka tempot i utvecklingen och produktionen för de obemannade luftfarkosterna som tar sig form av helikoptrar. Skeldar V-200 är en UAS-plattform (Unmanned aircraft system) som är anpassad för den militära och civila marknaden världen över. Här är en unik möjlighet att bli en del av ett snabbt växande företag som opererar på internationell nivå. Detta är en dynamisk arbetsplats där ingen dag är den andra lik. UMS Skeldar har gått från ett tiotal anställda till sjuttio på mindre än två år. De trappar nu upp ytterligare för att möjliggöra leverans till fler kunder.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Operativ Inköpare kommer att tillhöra ett mindre och erfaret inköpsteam med högt tempo och framåtanda. Ditt främsta fokus kommer att ligga på leveransbevakning, men du arbetar även brett med uppgifter kopplat till hela inköpsprocessen så som inköp av indirekta material, administrering av leverantörer samt faktura- och offerthantering.

Dina kontaktytor sträcker sig över hela företaget och har ett stort internationellt inslag.

Din profil
För att trivas i rollen som Operativ Inköpare är du en person som drivs av att arbeta inom ett snabbt växande bolag under förändring, där den ena dagen inte är den andra lik. Detta ställer höga krav på att du är flexibel och tycker om att det inte alltid finns givna ramar. I ditt arbete antar du självgående roll och har ett stort eget driv. Du är en analyserande person som tycker om att komma med idéer och bidrar gärna egna infallsvinklar på hur processer kan utvecklas framåt sett. I rollen som Operativ Inköpare är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och att du på ett prestigelöst sätt tycker om att interagera med olika typer av personer såväl kunder, leverantörer och kollegor.

Kvalifikationer:

* Akademisk utbildningsbakgrund, med fördel inom logistik, inköp eller teknik
* Goda språkkunskaper inom både svenska och engelska
* God förståelse inom system, gärna MRP samt goda Office-kunskaper

Det är inget krav på tidigare erfarenhet inom inköp, men viss erfarenhet inom området är meriterande.


Ansökningsförfarande
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Jakobsson via frida.jakobsson@skill.se

Låter det som något för dig?

Varmt välkommen med din ansökan!


Mer info
Område Linköping
Yrkesroll Ekonomi, Försäljning, Marknadsföring
Typ av anställning Heltid
Hemsida https://skill.se/
Sista ansökningsdag 27 feb 2023 (25 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt - och när människor växer, växer företag. People change - everything.