

Kundtjänstmedarbetare till Motala Energi!
Om företaget
Motala Energi är det lilla elbolaget med det stora hjärtat som utmanar den traditionella energibranschen. Motala Energi började i det lokala Motala stad, för att idag expanderat till ett nationellt bolag, men de vill fortfarande vara företaget som på flera plan stöttar det lokala. Motala Energi siktar på nyskapande och innovation, och genom att vara i framkant har de blivit en riktigt framgångssaga.
Motala Energi strävar efter att el ska vara enkelt, prisvärt och hållbart, samtidigt som de levererar förstklassig service till sina kunder. Det är här du kommer in - Motala Energi söker nämligen en kundservicemedarbetare, som vill vara med på den spännande förändrings- och utvecklingsresa som energibranschen och Motala Energi står inför.
Din roll
Nu söker vi en kundtjänstmedarbetare till Motala Energi!
I rollen som kundservicemedarbetare ingår du i ett kunnigt och erfaret team, där du har möjlighet att utveckla din kompetens i ditt dagliga samarbete med dina kollegor. Du erbjuds en bred roll där du får en överblick över flera områden inom el och energi, vilket passar dig som trivs i en utmanande arbetsmiljö där du har flera bollar i luften samtidigt. Du spelar en central roll i att skapa en trygg och professionell kundupplevelse i en föränderlig elmarknad.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att bidra med support till företagets kunder via telefon och mejl. Kundkontakten innebär främst kontakt med privatpersoner och företagskunder där du svarar på frågor och löser ärenden rörande fakturering, avtal samt mer generella frågor rörande el och elprismarknaden. Andra ärenden förekommer också. Rollen innefattar även administration av inkomna ärenden och du också ansvarar för återkoppling gentemot kund i dina ärenden
Du kommer att ha möjlighet att växa i rollen och gradvis få mer ansvar för specifika frågor, samt specialisera dig i olika områden.
Start: Efter överenskommelse
Placering: Linköping
Omfattning: Heltid, kontorstider vardagar
Anställningsform/uppdragslängd: Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult på Clevry, men jobbar ute hos kund. Du erbjuds ett kontrakt på initialt 6 månader, där målsättningen är att du efter detta blir överrekryterad direkt till Motala Energi, såtillvida båda parter är nöjda.
Din profil
Vi söker dig som:
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Motala Energi med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, få tillgång till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 27 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Motala Energi är det lilla elbolaget med det stora hjärtat som utmanar den traditionella energibranschen. Motala Energi började i det lokala Motala stad, för att idag expanderat till ett nationellt bolag, men de vill fortfarande vara företaget som på flera plan stöttar det lokala. Motala Energi siktar på nyskapande och innovation, och genom att vara i framkant har de blivit en riktigt framgångssaga.
Motala Energi strävar efter att el ska vara enkelt, prisvärt och hållbart, samtidigt som de levererar förstklassig service till sina kunder. Det är här du kommer in - Motala Energi söker nämligen en kundservicemedarbetare, som vill vara med på den spännande förändrings- och utvecklingsresa som energibranschen och Motala Energi står inför.
Din roll
Nu söker vi en kundtjänstmedarbetare till Motala Energi!
I rollen som kundservicemedarbetare ingår du i ett kunnigt och erfaret team, där du har möjlighet att utveckla din kompetens i ditt dagliga samarbete med dina kollegor. Du erbjuds en bred roll där du får en överblick över flera områden inom el och energi, vilket passar dig som trivs i en utmanande arbetsmiljö där du har flera bollar i luften samtidigt. Du spelar en central roll i att skapa en trygg och professionell kundupplevelse i en föränderlig elmarknad.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att bidra med support till företagets kunder via telefon och mejl. Kundkontakten innebär främst kontakt med privatpersoner och företagskunder där du svarar på frågor och löser ärenden rörande fakturering, avtal samt mer generella frågor rörande el och elprismarknaden. Andra ärenden förekommer också. Rollen innefattar även administration av inkomna ärenden och du också ansvarar för återkoppling gentemot kund i dina ärenden
Du kommer att ha möjlighet att växa i rollen och gradvis få mer ansvar för specifika frågor, samt specialisera dig i olika områden.
Start: Efter överenskommelse
Placering: Linköping
Omfattning: Heltid, kontorstider vardagar
Anställningsform/uppdragslängd: Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult på Clevry, men jobbar ute hos kund. Du erbjuds ett kontrakt på initialt 6 månader, där målsättningen är att du efter detta blir överrekryterad direkt till Motala Energi, såtillvida båda parter är nöjda.
Din profil
Vi söker dig som:
- Gymnasieexamen
- Har erfarenhet från kundtjänst eller liknande
- Du trivs i en rådgivande roll med telefon som ditt främsta arbetsverktyg
- Har mycket god data- och systemvana
- Är flytande i svenska och engelska både muntligt och skriftligt
- Vi ser det som meriterande om du har kunskaper i norska
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar Motala Energi med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, få tillgång till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 27 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Mer info
Kontaktperson
Hanna Estenstad
Telefon
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Sista ansökningsdag
14 juli 2023 (40 dagar kvar)
Om arbetsgivaren
CLEVRY
Lindhagensgatan 74
112 18 Stockholm
08-612 04 90
Lindhagensgatan 74
112 18 Stockholm
08-612 04 90