Har du ett brett tekniskt intresse, gärna inom IT och trivs med att jobba med strategisk problemlösning? Här får du bidra med dina tidigare kunskaper och erfarenheter men också möjlighet till utveckling i en viktig roll på vår supportavdelning, där du arbetar både ut mot kund och internt mot våra olika avdelningar.
Axentia expanderar och vi behöver nu förstärka vårt team med ytterligare en person.
Om tjänsten
Du kommer att ingå i ett team om 4 personer som jobbar med kundsupport, reparationer, avvikelserapportering, förebyggande och avhjälpande underhåll, nyinstallation och uppföljning mot våra kvalitetsmål. I rollen arbetar du brett inom avdelningens olika områden men med lite extra ansvar för kvalitét.
Till din hjälp finns även ett tekniskt stöd från vår utvecklingsavdelning inom såväl hårdvara som mjukvara. Som ytterligare stöd ute hos kunder finns våra lokala samarbetspartners som du också kommer att jobba med.
Du arbetar med frihet under ansvar och lägger upp din dag efter vad som dyker upp i kundportalen och löser kundcase själv, eller med hjälp av oss andra i teamet. Dina arbetsuppgifter är varierande då vi även strävar efter att jobba förebyggande och helst hitta problemen innan de uppstår. Förutom ärendehantering förväntas du även fånga upp de fall som ska rapporteras vidare i form av avvikelser med förbättringsmöjligheter.
Vår kundbas är internationell så förmågan att prata och skriva svenska och engelska obehindrat lägger vi stor vikt vid.
Vem är du?
Vi ser gärna att du har en avslutad gymnasial utbildning, gärna med inriktning IT/Teknik. Tidigare arbetslivserfarenhet av arbete inom Support- eller kundtjänst är meriterande.Du bör ha ett stort tekniskt intresse då våra produkter håller en hög teknologisk nivå.
Arbetsuppgifterna kräver god känsla för det sociala spelet och att kunna kommunicera med olika kontaktytor både internt och mot kund. Tjänsten förutsätter, förutom ett stort ansvarstagande och egen initiativförmåga, en hög kvalitetskänsla och ett prestigelöst förhållningssätt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och värderar god social kompetens och vilja att arbeta teamfokuserat högt. Vi trivs med varandra, har roligt tillsammans och arbetar både för varandras individuella utveckling och för organisationens fortsatta framgångsresa.
Låter det intressant?
Ansökan
Välkommen med din ansökan bestående av ett personligt brev samt CV till jobs@axentia.se. Vi arbetar med löpande urval och ser därför gärna att du skickar oss din ansökan senast 30 april. Tjänsten avser heltid med tillträde efter överenskommelse.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Service & Supportchef Patrick Eckerby på mobil 0761-310867eller e-post: pe@axentia.se.