Student inom rekrytering/bemanning
Om tjänsten
Som rekryterings- och bemanningsassistent kommer du arbeta med rekrytering, bemanning och administration. Du kommer att tillhöra Adeccos kontor i Linköping och ingå i ett team på 3 personer. Vi jobbar med bemanning och rekrytering mot våra kunder runt om i Östergötland. Du kommer stötta såväl Recruiters som Business Managers i olika delar av deras vardag genom att medverka i det dagliga arbetet kring bemanning och rekrytering. Till det hör bland annat:
* Administrativa arbetsuppgifter kring våra konsulters anställning
* Urval, telefonintervjuer och referenstagning av kandidater
* Medverkan vid intervjuer och kontraktsskrivning
* Aktivt deltagande i det löpande säljarbetet och delta på kundmöten
Du kommer bli en del av en arbetsgrupp som är affärsorienterade och präglas av en positiv anda, lösningsfokus och teamkänsla. Vi sitter i ljusa, fräscha lokaler i centrala Linköping. Tjänsten är en timanställning med start omgående eller enligt överenskommelse. Arbetet är vanligtvis förlagt måndag-fredag mellan 08-17. Vi ser gärna att du har möjlighet att jobba ca två dagar i veckan, detta kan vara hela eller halva dagar. För rätt person finns en möjlighet till att arbeta mer under sommaren.
Om dig
Vi söker dig som studerar en utbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Service Management, Ekonomi, Försäljning eller liknande och har minst 1 år kvar av dina studier.
Dator och telefon är dina främsta arbetsredskap och du trivs i en roll där du har mycket kontakt med olika människor. Ditt positiva sätt och känsla för service samt din flexibilitet gör att du kommer trivas här. Som person är du pålitlig, social och tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Du får en anställning i Adecco Student AB. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 30 orter och har ca 4000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer.
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta kontorschef:
Amanda Pettersson, amanda.pettersson@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Vi ses!
Sökord
HR-assistent, bemanningsassistent, rekryteringsassistent, bemanning, rekrytering, försäljning, Linköping, Norrköping, Östergötland, Adecco


Om arbetsgivaren
Fler jobb från samma arbetsgivare
Liknande Jobb