Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Försäkringsadministratör till 3stepIT

Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Med ett engagemang för att förändra samhället och imponerande finansiell tillväxt är 3stepIT platsen att vara på. Här erbjuds stora utvecklingsmöjligheter och du får bidra till att främja en cirkulär och miljövänlig framtid. Bli en del av detta familjära bolag idag!



Om tjänsten

Vill du vara en del av ett företag som förändrar spelreglerna inom IT-branschen? 3stepIT är dedikerade till att främja en cirkulär och hållbar miljö genom en innovativ hårdvaruleasingmodell. Istället för att köpa och äga IT-utrustning, hjälper de företag att hyra den, vilket är positivt för miljön.

Hållbarhet i Fokus: 3stepIT är stolta över att vara pionjärer inom hållbarhet. Genom att minska behovet av att köpa ny utrustning, bidrar de till att minska den ekologiska fotavtrycket och främjar en grönare framtid.

Ständigt Växande: Organisationen växer snabbt och söker nu efter nya talanger att ansluta till deras team. Hos 3StepIT får du möjligheten att vara en del av en framgångsrik organisation som är i framkant i branschen.

Familjär Kultur: Trots tillväxt har de lyckats behålla den familjära känslan. Den platta organisationen främjar öppen kommunikation, samarbete och en positiv arbetsmiljö där varje medarbetare är värdefull.

Möjligheter att Trivas: 3stepIT uppmuntrar till sociala aktiviteter och AW:s som stärker teamandan. Medarbetarna trivs och uppskattar möjligheten att arbeta flexibelt.



Arbetsuppgifter
  • Du kommer arbeta med hantering och bedömning av kundernas skadeärenden
  • Administrera och rapportera beslut för försäkringsärenden både till interna och externa funktioner
  • Skapa rapporter och underlag i det interna affärssystemet
  • Supporta interna funktioner med rapporter och underlag men även för kunder som har frågor och vill ha hjälp med exempelvis skadeanmälan


Kvalifikationer
  • Behärskar det svenska och engelska språket både i skrift och tal. Svenska krävs för interna och externa samarbeten och engelska krävs då koncernspråket är engelska
  • Har en gymnasial utbildning, gärna med ekonomisk inriktning
  • Har erfarenhet av arbete i en kundstöttande funktion. Exempelvis inom administration eller kundtjänst
  • Erfarenhet av Excel
  • Erfarenhet av arbete i olika affärssystem
  • Erfarenhet av ärendehantering inom B2B

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Kommunikativ
  • Serviceinriktad
  • Kvalitetsmedveten
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
08 jan. 2024 (35 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se
http://www.academicwork.se

Fler jobb från samma arbetsgivare