Nordic Call Centrer Specialist till Verisure

Nordic Call Centrer Specialist till Verisure

Just nu söker vi efter Verisure´s nya Nordic Call Center Specialist i Linköping! Brukar dina kolleger beskriva dig som strukturerad och analytisk? Vill du komma in i en internationell miljö som genomsyras av framåtanda där du kommer kunna förverkliga dina tankar och idéer och se dem bli till verklighet, sök då tjänsten som Nordic Call Center Specialist!

Om tjänsten
Som Nordic Call Center Specialist kommer du att vidareutveckla och stötta Operations i Verisure´s verksamhet i norden. Du kommer tillhöra Business improvement teamet och kommer att ha en tät dialog mellan Verisures Center of Excellence och den nordiska IT-avdelning. Vidare kommer du även vara ansvarig för att effektivisera och optimera processer samt identifiera och implementera nya system och verktyg till Call Center. Tjänsten kommer att ställa krav på din förmåga att leda projekt, driva processer framåt och kontinuerligt jobba med att förbättra och effektivisera best practice.

Du kommer att jobba nära med dina kolleger i operations i Norge, Sverige, Finland och Danmark för att identifiera, kartlägga verksamheten och vara kravställande för att förbättra Call Centrets effektivitet.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
  • Projektledning och leda olika kompetenser och team mot gemensamt mål.
  • Analysera risker och möjligheter samt leda implementeringsarbeten av nya system och best practice för Call Center.
  • Leda effektiviseringsarbete och kontinuerligt utvärdera verksamhetens processer.
  • Tät dialog mellan Operations, Center of excellence samt Nordic IT för att leverera lösningar säkert och effektivt.
Om dig
Du har en eftergymnasial utbildning, minst en kandidatexamen, inom Business Administration, IT eller likande och har även arbetat med projektledning 3-5 år, i en nationell miljö i större projekt. Vidare har du även erfarenhet av Call Center vilket gör att du snabbt kan identifiera utvecklingsmöjligheter och best practice. Det är meriterande om du har jobbat i en organisation som är internationell och är van med snabba förändringar.

Du kommunicerar obehindrat på engelska, både skriftligt och muntligt. Det är även viktigt att du har insikt hur Call Center fungerar och du får gärna ha ett tekniskt intresse.

Vi söker efter dig som brukar beskrivas av dina vänner som strukturerad och analytisk, bra på att ha helikopteröversikt på problem och oftast är en som kommer med lösningar på problem. Du har en god initiativtagningsförmåga där du lätt kan se vad som behöver göras men även förmågan att översätta dina tankar till verklighet. Vidare är du kommunikativ och trivs att jobba med stora kontaktytor.

Om Verisure
Veriure har den senaste haft en snabb tillväxt och har under de 10 senaste åren byggt upp ett företag bestående av våra medarbetare genom att kontinuerligt satsa och vidareutveckla personalen. Idag är Verisure Securitas Direct Group ledande i världen inom larm och säkerhet som har 24/7 aktiv service.

Verisure erbjuder dig en stimulerande och utmanande vardag och en möjlighet till en spännande karriär där du kommer att verka mitt i en dynamiskt och snabbt växande organisation med tydlig och stark värdegrund.

För mer info om Verisure, läs på deras hemsida - https://www.verisure.se/

Om Ansökan
Verisure har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.
Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) samt ett kapacitetstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Jacob Allard via 08 - 100 500 alternativt jacob.allard@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Projektledning, Management, Specialist, Call Center, Verisure, Linköping, Adecco, Rekrytering
Mer info
Område Linköping
Yrkesroll Organisation & ledning, Projektledare, Teknik & Ingenjör, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Adecco
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 9 maj 2019 (17 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.