Procurement Manager till ett tjänsteproducerande internationellt bolag.

Procurement Manager till ett tjänsteproducerande internationellt bolag.

Söker du en roll där du som chef för inköp, får chansen att forma processer och avtal utifrån dina erfarenheter av hur man bäst skapar kostnadseffektivitet?
Gillar du att jobba nära verksamheten och verkligen kunna påverka? Då kan du vara vår kandidat!

Dina arbetsuppgifter

Du ansvarar för upphandling och inköp såväl taktiskt som strategiskt samt för att utveckla arbetssätt och processer för samtliga inköp i företaget. Fokus kommer ligga på den nordiska verksamheten där den svenska delen är störst.
Ditt uppdrag blir att sänka overall cost i bolaget. Det finns en stor potential genom att se över antalet leverantörer, förhandla nya avtal/ramavtal samt skapa, strama upp och ensa processer. Du kommer också löpande driva ett antal kostnadsreduceringsprojekt som berör hela verksamheten. I ditt uppdrag ingår också att mäta, följa upp och kommunicera relevanta KPI:er.

I den här rollen kommer fokus att ligga på en strategisk nivå men du kommer även jobba nära den operativa verksamheten. Du jobbar nära våra operativa chefer då du har ett övergripande ansvar för de decentraliserade inköpsfunktionerna ute i verksamheterna. I den centrala inköpsorganisationen ingår idag en underställd medarbetare
I den här rollen rapporterar man direkt till överordnad chef och sitter i ledningsgruppen.

Din profil

Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av strategiskt inköp, gärna från ett mellanstort bolag. Du är en skicklig förhandlare, du är kunnig på avtalsjuridik och van att samarbeta med större leverantörer, gärna internationellt. Som person är du mycket målinriktad och kan visa på dokumenterade resultat från tidigare roller. Vi tror att du har ett tekniskt intresse så att du snabbt kan skaffa nödvändig förståelse för vår verksamhet.
Som Procurement Manager vill vi att du bemästrar mixen av att samverka framgångsrikt samtidigt som du kan agera med beslutsamhet och integritet. I och med att rollen är internationell är det en stor fördel om du också gillar att samarbeta med olika kulturer.

Du har en relevant utbildning på yrkeshögskole- eller akademisk nivå, du talar och skriver engelska och svenska obehindrat.

Resor förekommer i viss utsträckning.

Vi erbjuder en roll i ett växande bolag som just nu befinner sig i en fas av förnyelse, det ger dig en stor möjlighet att kunna vara med att påverka på såväl operativ som strategisk nivå!

Ansökningsförfarande

Kontakta gärna ansvarig rekryterare Lena Johansson, Skill på telefon 0708-52 32 36 eller lena.johansson@skill.se för att få mer information om tjänsten!

Välkommen med din ansökan!

Om oss

Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.
Mer info
Kontaktperson Lena Johansson
Telefon 0708-52 32 36
Område Linköping
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Skill
Sista ansökningsdag 28 feb (36 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Skill söker för kunds räkning!