Operativ inköpare till Saab i Linköping

Operativ inköpare till Saab i Linköping


Är du en serviceinriktad och lösningsorienterad person med vilja att skapa och vårda leverantörsrelationer? Vi söker en operativ inköpare där du får möjlighet att arbeta i en internationell miljö till inköpsorganisationen inom Special Mission & Regional Aircraft på Saab i Linköping.

Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 18 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Du blir en del av Aeronautics verksamhetsområde, som ansvarar för att utveckla, producera, marknadsföra, sälja och supporta flygande plattformar, såsom Gripen och T-7. Special Mission and Regional Aircaft (SMRA), en del av affärsområde Aeronautics inom Saab, levererar avancerade flygplansmodifkationer, service och integrerade supportlösningar för en kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela dess livscykel. SMRA är just nu i en intensiv fas med flera Special Mission och civila leveransprojekt. Vår affärsenhets mål är att upprätta och supportera våra kunders kapabilitet för att operera och underhålla system i världsklass, så som GlobalEye, SK60, Saab 340 och 2000.

Dina arbetsuppgifter
Som operativ inköpare inom Special Mission & Regional Aircraft supporterar du projekt, program och kampanjer med inköpsaktiviteter och avdelningens största fokus är att säkra leveranser till olika delar på Saab. Du blir en del av tvärfunktionella leverantörsteam tillsammans med strategiskt inköp, inköpskvalité och design för att säkerställa långsiktig leverantörssupport, utvärdera och förbättra leverantörsprestanda samt kvalificera leverantörer. I rollen ingår det: Inköp av material utifrån inkommande inköpsbehov Lägga inköpsorder, leveransbevaka och hantera exportkontrollfrågor Identifiera, utveckla och säkra leverantörsbasen för att möta organisationens framtida behov Ta en aktiv roll i att utveckla avdelningen framåt Den här rollen innebär ett helhetsansvar från offert till inköp, samt uppföljning och monitorering av leverantörer. Du kommer att spela en viktig roll i att utveckla både stora och små leverantör genom samarbete, en bra dialog och leverantörsutvärdering.

Din profil
För att lyckas och trivas i rollen bör du vara prestigelös, ansvarstagande, ha en hög känsla för service samt en positiv attityd. Du är engagerad, självgående och kan driva på ditt arbete på ett professionellt vis. I rollen har du ett dagligt samarbete och kommunikation med andra vilket kräver att du är trygg i din förmåga att bygga relationer, både internt och externt med leverantörer. Vi söker dig med akademisk utbildning inom relevant område som har tidigare inköpserfarenhet, gärna som operativ inköpare. Krav för tjänsten är att kunna kommunicera professionellt både på svenska och engelska samt meriterande med kunskaper i affärssystemet IFS och/eller SAP.

Ansökningsförfarande
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är initialt ett konsultuppdrag via Skill, med goda möjligheter till förlängning. Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Emma Eriksson på mailadress emma.eriksson@skill.se Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt - och när människor växer, växer företag. People change - everything.

Mer info
Område Linköping
Yrkesroll Försäljning, Marknadsföring
Typ av anställning Heltid
Hemsida https://skill.se/
Sista ansökningsdag 3 dec 2022 (3 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt - och när människor växer, växer företag. People change - everything.