Affärsdriven regionssäljare sökes till Poolia och Uniflex

Affärsdriven regionssäljare sökes till Poolia och Uniflex

Vill du vara med och driva en redan framgångsrik verksamhet till nästa nivå? Vill du bearbeta kunder och göra affärer i Östergötland för en verksamhet med varumärken du kan känna dig stolt över? Är du resultatorienterad, engagerad och ambitiös? Om svaret är ja så kan du vara den vi söker. Du erbjuds ett omväxlande arbete i ett modernt bemanningsföretag med snabba beslutsvägar och en atmosfär som andas kreativitet och engagemang.

Arbetsuppgifter

Som kundansvarig driver du en stor del av Östergötlands nykundsbearbetning. Självklart vårdar och utvecklar du parallellt befintliga kunder. I det dagliga arbetet har du ett löpande samarbete med leveransorganisationen för att säkerställa högsta kvalitet i offerter och affärer. Du har förstått att hög aktivitetsnivå, förmåga att bygga förtroende och hög kvalitet är nyckeln till framgångsrik B2B-försäljning. Telefonen är ditt främsta verktyg för att skapa personliga mötet med kunden, din professionalitet och personlighet drar hem uppdragen.
Exempel på arbetsuppgifter:
  • boka och genomföra kundbesök
  • prospektering och nykundsbearbetning
  • skapa och genomföra kundplaner och kundaktiviteter
  • bygga upp kontaktnät med beslutsfattare och nyckelpersoner hos kunderna
  • skriva offerter och räkna på affärer
  • skapa nya affärer hos befintliga kunder
Som stöd i ditt arbete har du fantastiska kollegor både inom den egna enheten och nationellt i koncernen.

Om dig

Du håller du en hög aktivitet, är engagerad och förtroendeingivande. Du vill tillhöra ett lag men är stark i dina soloprestationer. Du håller hög och professionell nivå i såväl ditt uppträdande som i skriftliga underlag och offerter. Du drivs och motiveras av att se resultat. Du tycker om att kliva fram som en god representant för Poolia och Uniflex. Vidare är du utåtriktad, övertygande och trivs i en fartfylld och nätverkande roll. Du har en mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift, både på svenska och engelska.
Du som söker har arbetat med B2B-försäljning några år, gärna med tjänsteförsäljning. Det är meriterande om du har erfarenhet från bemanningsbranschen. Telefonen är ditt viktigaste verktyg och du måste vara trygg i att ringa - ofta kalla - kunder för att boka dina möten. Du behöver också känna dig bekväm och kunna leda det personliga mötet med kunden för att vinna förtroende. Din motpart hos våra kunder är oftast personer inom företagsledningen och därför ser vi att du har tidigare erfarenhet av denna typ av försäljning. Vi ser gärna att du har en relevant eftergymnasial utbildning/akademisk examen.

Förmåner

Vi vill att du ska må bra och trivas med oss. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning av kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar samt företagshälsovård
Mer info
Område Linköping
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Poolia
Sista ansökningsdag 17 okt (29 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.