Affärsenhetschef till Nordomatic

Affärsenhetschef till Nordomatic

Är du en trygg ledare som drivs av att skapa förutsättningar för dina medarbetare? Har du känsla för affärsmannaskap och förmåga att skapa goda relationer, såväl internt som externt? Vill du arbeta i en snabbt växande bransch som bidrar till en bättre miljö? Här får du chansen att skapa tillväxt och göra skillnad, såväl för medarbetare och kunder som för kommande generationer.

Om kundföretaget

Nordomatic är en specialiserad tillväxtkoncern med fokus på 'smart buildings' och energieffektivisering i större fastigheter. Verksamheten startade 1967 och är idag den ledande, oberoende partnern inom fastighetsautomation med ca 400 medarbetare och en omsättning som överstiger 800 MSEK. Koncernen är verksam i Sverige, Danmark och Norge.

Dina arbetsuppgifter

Ditt uppdrag är att skapa tillväxt och utveckla enheten. I huvudsak kommer du att arbeta med affärsutveckling och bearbetning av både potentiella och befintliga kunder samt samarbetspartners. Du fungerar som ambassadör för Nordomatics affärsidé och vision ut mot marknaden och är aktiv vid t.ex. branschdagar, mässor och i nätverk. Som affärsenhetschef förväntas du ansvara för den taktiska och strategiska lokala planeringen genom att formulera prestationsmål både för medarbetaren och enheten totalt. En viktig del av ditt arbete är att genom ett närvarande ledarskap skapa goda förutsättningar för dina medarbetare. Du ansvarar för att enhetens resurser nyttjas optimalt, samt säkerställer en effektiv resursstyrning och rätt bemanning i pågående och i kommande projekt. Som affärsenhetschef ingår man i affärsområdets ledningsgrupp.

Din profil

Vi söker dig som har tidigare ledarerfarenhet och förmågan att entusiasmera, leda och utveckla personal och verksamheter. Du har erfarenhet av budgetansvar, samt att jobba mot uppsatta mål. Du etablerar långsiktiga relationer med kunder och samarbetspartners och har tidigare erfarenhet av försäljning och förhandling med goda resultat. Vidare har du en god administrativ förmåga, samt god förståelse för ekonomiska samband. Som person är du handlingskraftig, initiativrik och målinriktad, samtidigt som du är strukturerad. Du ger klara besked och är effektiv i ditt sätt. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. B-körkort är ett krav. Branscherfarenhet är meriterande.

Du har:
  • Tidigare erfarenhet från chefsbefattning med personal - och ledaransvar
  • Dokumenterad försäljnings- och förhandlingserfarenhet
  • Tidigare erfarenhet av kommersiellt ansvar från entreprenad/servicebolag inom bygg, installation eller fastighetsteknik
  • God skriftlig och muntlig förmåga i svenska språket
  • Relevant gymnasial eller akademisk utbildning
Önskvärda personliga egenskaper:
  • Stort intresse för affären
  • Förmåga att skapa och bibehålla goda kundrelationer
  • Mål- och resultatorienterad
  • Driven
  • Självgående
Rekryteringsarbetet sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Så länge annonsen finns publicerad tar vi emot ansökningar.
Mer info
Område Linköping
Yrkesroll Organisation & ledning, Affärsutvecklare, Projektledare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av OnePartner Group
Sista ansökningsdag 22 okt (29 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktions- och logistiklösningar, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Tillsammans med våra ca 2500 medarbetare är vi verksamma på 39 orter i Sverige. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, erfarenhet och vårt engagemang strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern.

Läs med på www.onepartnergroup.se