Administratör till försörjningsenhet sökes till vår kund i Linköping

Administratör till försörjningsenhet sökes till vår kund i Linköping

Arbetsuppgifter

I denna roll som administratör arbetar du med dokumentation, ofta i ett flertal olika datasystem. Du hanterar och registrerar material och leverantörsinformation samt avtalshantering. I din roll ingår även att ge service, såväl internt som externt. Dina arbetsuppgifter kan bl.a. omfatta att ha kontakt med material- och tjänsteleverantörer när det gäller administrativa frågor, sprida information inom försörjningsområdet, göra sammanställningar samt administrera olika mätningar. Du är även sammanhållande mot försörjningsenheten för att samla förändrings- och förbättringsbegäran för administrativa arbetssätt och verksamhetssystem. Dina främsta arbetsredskap är dator och telefon.

Formell kompetens
  • Gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi eller administration
  • Eftergymnasial utbildning inom administration är meriterande - Minst två till tre års erfarenhet av administrativa uppgifter
  • Goda kunskaper i Officepaketet samt siffervana
  • Du behärskar svenska i såväl tal som skrift
  • Körkort och tillgång till egen bil
Personliga egenskaper

Du är strukturerad och noggrann, med en stor kommunikativ förmåga. Det är viktigt att du snabbt kan komma in i nya arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra samt har en hög arbetsmoral.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse, så snart som möjligt

Information

Om du är boende på annan ort vänligen ange i din ansökan huruvida du är flyttbar eller inte.

På grund av stort antal sökande kommer vi inte hinna besvara frågor via telefon gällande denna annons under pågående annonseringsperiod. Vi svarar självklart gärna på frågor gällande tjänsten om du blir kallad till en intervju.

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, vi gör löpande urval.

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia - tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Mer info
Område Linköping
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 27 nov 2020 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Lernia söker för omgående anställning en självgående och duktig administrativ stjärna! Vår kund i Linköping är ett B2B företag gällande både försäljning och inköp av råmaterial och tjänster. Företaget är Sveriges största leverantör av trädbränsle och verkar i södra och mellersta Sverige där de förser sina kunder med förnybart bränsle som ger värme och energi till hem och industrier.

Som bemanningskonsult hos Lernia är du anställd av oss, men jobbar hos vår kund. Det innebär att du får möjlighet att pröva på olika arbetsuppgifter och roller beroende på din bakgrund, dina målsättningar och var i landet du bor.