Med Priveq Investment som ny svensk huvudägare står IMI inför en mycket spännande tillväxtresa. Bolaget har precis påbörjat arbetet med att bygga en ny plattform för marknad & försäljning och nu söker vi dig som attraheras av att få vara med och bygga något nytt och framgångsrikt!
Dina arbetsuppgifterDu kommer ansvara för att utveckla vår plattform för digital marknadsföring och försäljning. Du kommer att arbeta med att stärka vårt varumärke, utforma en effektiv leadsgenerering, ta fram strategier för marknadskommunikation och skapa innehåll för våra olika marknadskanaler. Du gör inte allt själv, vi kompletterar där det behövs med externa leverantörer där du är vår kompetenta beställare. Vårt mål är att använda digitaliseringens möjligheter för att skapa nya affärer mer effektivt och vi ska ligga i framkant när det kommer till ny teknik inom området!
Med fokus på digital marknadsföring blir du en viktig kugge i att upprätthålla och stärka IMI:s varumärke, du arbetar löpande med att utveckla och implementera nya idéer och projekt tillsammans med övriga kollegor i sälj- och marknadsteamet. Vi har ett öppet och nära samarbete i teamet för att skapa gemensam framgång.
Du rapporterar direkt till vd och ingår i sälj-och marknadsteamet. I den här rollen kan du utgå från kontoret i Linköping, Hässleholm eller från hemmakontor.
Din profilVi söker dig som lockas av att jobba i ett tillväxtbolag där du får utlopp för ditt driv och energi, där din initiativförmåga och kreativitet värderas högt. Du förväntas bidra med erfarenhet och kompetens som tar budskapen i våra olika kanaler till nästa nivå. Du gillar att jobba i team men har också förmågan att självständigt och strukturerat driva och utveckla ditt ansvarsområde.
- Du har relevant eftergymnasial utbildning inom kommunikation/digital marknadsföring och sociala medier.
- Du har några års relevant erfarenhet.
- Du är skicklig på att skapa engagerande innehåll med god förståelse för hur budskapet ska anpassas till målgrupp.
- Du är kreativ med bra känsla för både copy, bild & formspråk.
- Erfarenhet av B2B-marknadsföring, inom kanaler så som: sök, sociala medier, e-post och display.
- Förståelse för marknadsföringsplattformar och hur de relaterar till varandra.
- Kunskaper inom Google Analytics.
- Kunskap om relevanta teknologier inom marknadsföring och hur de kan skapa värde.
- Kompetens inom Adobe Creative Suite.
- Är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift.
Meriterande
- Erfarenhet av att beställa externa konsulttjänster.
- Erfarenhet av projektledning och strategisk ledning inom B2B marknadsföring, med fokus på digital marknadsföring.
- Förmåga att driva och hantera tekniskt och strategiskt fokuserade marknadsföringsprojekt.
- Internationell erfarenhet.
- Erfarenhet av att skapa rörligt material.
- SEO och spårning.
Så här säger vd Niklas Rönnbäck om synen på bolagets viktigaste tillgång, sina medarbetare:
"Medarbetarnas kompetens kan inte överskattas och vi sätter definitivt människan före tekniken. Med Priveq som ägare kommer vi öka investeringarna i vår mjukvara, i försäljning och marknadsföring samt i vårt team. Det kommer stärka vår marknadsposition ytterligare och hjälpa våra kunder att utveckla mer effektiva och hållbara logistiklösningar", säger Niklas Rönnbäck, vd på IMI. Han beskriver IMIs företagskultur som innovativ, samarbetsorienterad, jämlik och utvecklande.
AnsökningsförfarandeI denna rekrytering samarbetar IMI Supply Chain Solutions med Skill. Har du frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Lena Johansson på 0708-52 32 36 lena.johansson@skill.se eller Therese Matsson 013-495 89 32, therese.matsson@skill.se
Välkommen med din ansökan, vi tillämpar löpande urval!