HR Business Partner till IMI

HR Business Partner till IMI

En spännande tillväxtresa utlovas där du i rollen som HR Business Partner får möjligheten att sätta riktningen för det fortsatta HR-arbetet. Fundamentet finns på plats i form av flexibilitet, friskvårdsaktiviteter, attraktiva lokaler och generösa förmåner för att nämna några exempel. Nu saknas bara du, du som tar ansvar för system och aktiviteter kopplat till HR och som lockas av tanken: "tänk att få vara med och påverka ett företag i tillväxt med utgångspunkt i det jag brinner för, HR".

Dina arbetsuppgifter

Initialt kommer du inventera och identifiera områden där din HR-expertis behövs. Självklart finns ett "HR-tänk" på plats idag och ett arbete är redan gjort men rollen som HR Business Partner är ny i bolaget. I rollen kan du förvänta dig att arbeta med exempelvis:
  • Coachning och stöttning av chefer och personal: Identifiera, avlasta och stötta chefer och personal i HR-relaterade frågor och administration.
  • Employer Branding: I samråd med marknadsavdelning arbeta med hur IMI uppfattas externt som arbetsgivare samt internt arbeta med värdegrund, förmånspaket med mera.
  • Rekrytering: Samla in verksamhetens behov/krav, upphandla/välja rekryteringsföretag, framtagande av annons och aktivt driva process på uppdrag av och i nära samarbete med rekryterande chef.
  • Onboarding/offboarding: Planera för genomförande av introduktion och uppföljning löpande under 6 månader samt fånga, förstå och göra nytta av de tankar och erfarenheter medarbetare som lämnar oss har.
  • "HR-processer": Utveckla hur vi använder oss av befintliga personalverktyg, utvärdera nya, implementera och förädla.
  • Policys- och ESG-arbete (hur ett företag bidrar till en hållbar utveckling): Löpande säkerställa att interna policys är uppdaterade, relevanta och följer gällande lag.
Vi ser vidare fram emot att tillsammans med dig forma rollen till något som gynnar IMI i allmänhet och engagerar och motiverar dig i synnerhet.

Placering för tjänsten är på något av våra kontor i Hässleholm eller Linköping. Resor mellan kontoren förekommer någon/några gånger i veckan. Rollen rapporterar till CFO.

Din profil

Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning Human Resources samt har minst ett par års erfarenhet av praktiskt arbete. Ett stort plus är om du sedan innan haft en roll med inslag av coachning för såväl chefer som medarbetare.
Som person är det viktigt att du är relationsdriven, lyhörd och har på så vis lätt för att skapa förtroende. Du motiveras av och har "nära till nytänk", driver gärna din fråga och förmår bryta ned idéer till något för organisationen greppbart och genomförbart.

I övrigt tror vi att du som person känner igen dig i och beskrivs av andra som...
  • ...en lagspelare, "laget före jaget"
  • "Business minded", kunna prioritera och motivera aktiviteter med affären i åtanke
Varför ska du välja IMI som din nästa arbetsgivare?
Så här säger VD Niklas Rönnbäck om synen på bolagets viktigaste tillgång, sina medarbetare: "Medarbetarnas kompetens kan inte överskattas och vi sätter definitivt människan före tekniken. Med Priveq som ägare kommer vi öka investeringarna i vår mjukvara, i försäljning och marknadsföring samt i vårt team. Det kommer stärka vår marknadsposition ytterligare och hjälpa våra kunder att utveckla mer effektiva och hållbara logistiklösningar". Vidare beskriver han IMI:s företagskultur som innovativ, samarbetsorienterad, jämlik och utvecklande.

Ansökningsförfarande

I denna rekrytering samarbetar IMI med Skill. Har du frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult Rasmus Rosander via Rasmus.rosander@skill.se. Vi tillämpar löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum. Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Linköping
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Skill
Sista ansökningsdag 23 maj 2021 (16 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Industri-Matematik International AB ("IMI"), är en ledande leverantör av affärskritisk mjukvara inom logistik med kontor i Hässleholm och Linköping. IMI:s mjukvarulösningar utgör en central funktion i att automatisera och effektivisera arbetsprocesser och riktar sig till de kunder som hanterar de största och mest komplexa distributionsnätverken.

IMI har sedan starten 1967 utvecklat systemlösningar som gör distribution av snabbrörliga produkter till en konkurrensfördel. Idag hanterar mjukvaran över 1 miljard orderrader årligen och IMI:s kunder inkluderar några av de största grossisterna, dagligvaruhandlarna, apotekskedjorna och 3PL-företagen i Norden, Europa och Nordamerika. IMI är i en expansiv fas på en växande marknad med 90 anställda och omsatte omkring 170 MSEK under 2020.

På kontoren i Hässleholm och Linköping, belägna mitt i stadskärnan, arbetar kollegorna i en vänskaplig miljö, där roliga aktiviteter utförs både på och utanför arbetsplatsen. IMI har kommit långt för att uppnå en jämn könsfördelning där kollegiet stöttar varandra genom aktiviteter som mentorskap och utbildningar; allt för kontinuerlig kompetensutveckling och goda utvecklingsmöjligheter inom företaget.