Account Manager till Gallagher Europe

Account Manager till Gallagher Europe

Arbetar du med försäljning idag och känner att du vill ta nästa steg där du får möjlighet att jobba med hela den svenska marknaden? Du kommer att ha egen budget och försäljningsansvar där du blir en del av den internationella koncernen och där du bidrar till Gallagher Europes fortsatt tillväxt. Kanske är det du som är Gallagher Europes nya Account Manager?

Om Gallagher Europe
Gallagher Europe is the European leader when it comes to electric fencing. We offer the A-brand in electric fencing: Gallagher. But of course, being a trading company, you can find other agrarian products in our assortment. We also sell Gallagher Animal Performing systems, Birth Alarm for foaling mares, and miniature tractors from Siku, Bruder or Rolly Toys. Our complete assortment is shipped from our central warehouse in Holland to our complete dealer network in Europe. And we are proud to say we have 6.000 loyal dealers in our network.

Om tjänsten
Som Account Manager på Gallagher Europe kommer du ansvara för försäljning och marknadsföring mot Gallaghers återförsäljare men även slutkonsumenterna. Det är en roll som kommer vara varierad där du personligen får ta ett stort ansvar och använda din kreativa ådra för att finna lösningar och tillväxt. Du kommer att jobba från hemmakontor när du inte är ute på fältet.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter i rollen:
  • Identifiera den Svenska marknaden genom att kartlägga behovet hos konsumenter och återförsäljare.
  • Utveckla och bearbeta både nya och existerande kunder och marknader med nya och innovativa lösningar.
  • Initiera och aktivt delta i nätverk, digitalt men även fysiska, vara på mässor och utställningar.
  • Löpande budgetansvar och uppföljning av marknaden.
Om dig
Vi ser att du har jobbat ett par år med försäljning (B2B) och känner att du vill ta nästa steg i din utveckling och karriär. Vi ser även att du har en god ekonomisk förståelse och gärna en eftergymnasial utbildning. Det är meriterande om du har en teknisk bakgrund och speciellt då inom lantbruk.

Vidare ser vi att du har erfarenhet av att jobba strukturerat inom försäljning och är en van användare av CRM-system och även inom Microsoft Office. Du kommunicerar obehindrat på engelska både i skriftligt och tal. Ett krav är att du har körkort då du kommer jobba i hela Sverige och kommer att resa regelbundet i tjänsten, i snitt ungefär 1-2 nätter i veckan.

Du trivs med att jobba individuellt och gillar även att resa i tjänsten. Värdebaserad försäljning är något som du jobbar med idag och vill vidareutveckla ytterligare. Med dina kunder idag jobbar du konsultativt, sätter dig in i deras utmaningar för att försöka hitta gemensamma lösningar. Ord som strategisk och resultatinriktad är nyckelkompetenser hos dig och något som karaktäriserar dig som person.

Vi kommer att lägga stor vikt på personlighet.

Mer om Gallagher Europe
För mer information om Gallagher Europe, besök deras hemsida - https://www.gallagher.eu/sv_se/

Om anställningen
Gallagher Europe har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.

Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) samt ett kapacitetstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
  • Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
  • Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
  • Ifall du är aktuell för tjänsten efter intervju med oss på Adecco kommer du att få träffa vår kund för en slutgiltig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Jacob Allard via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos kandidatsupport: Kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Linköping
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Adecco
Hemsida http://www.adecco.se/
Sista ansökningsdag 30 juni 2019 (4 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag, globalt sysselsätter vi ca 3 miljoner människor under ett år. I Sverige finns vi på ca 50 orter från norr till söder och har ca 5 000 anställda. Våra kunder återfinns inom ett brett spann av branscher, alltifrån administration, ekonomi, juridik, IT och teknik till bygg och anläggning, tillverkningsindustri, hälso- och sjukvård samt life science.