Supporttekniker som brinner för service!

Supporttekniker som brinner för service!

För kunds räkning söker vi nu supporttekniker till Linköping,vill du få mer erfarenhet av IT-branschen? Sök då denna tjänst redan idag eller tipsa om en vän! OBS! kort tidsfrist på detta jobb då kund är i behov omgående.

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innebära att ge support med felavhjälpning av IT-utrustning, skulle exempelvis en dator, kringutrustning, nätverkskomponent, hårdvara eller mjukvara inte fungerar som förväntat ger du support på plats och felsöker detta åt kund. Rollen som supporttekniker innefattar hantering av incidenter och inkommande ärenden hanteras via ärendehanteringssystem (Activedirectory), mail och telefon. Du kommer dagligen att hantera mjukvara som Office365, Outlook, Windows samt nätverk och använda TeamViewer när du kommunicerar med kunder som har problem. Så du bör av god kännedom om dessa för att kunna utföra detta jobb på bästa sätt.

Din profil

För att passa in i rollen som supporttekniker så tror vi att du har gått utbildning inom IT/Teknik och har ett stort fritidsintresse av att hålla på med datorer och hjälpa nära o kära, eller så har du erfarenhet av branschen sedan tidigare. Du besitter en hög grad av service- och samarbetsförmåga samt är gillar att arbeta självständigt.
Krav:
  • Gymnasiekompetens med IT inriktning
  • Svenska och Engelska i tal o skrift
  • Kan arbeta självständigt med Office365, Outlook, Windows samt nätverk
Meriterande:
-Tidigare erfarenhet av support

Villkor

Arbetstid: 25%, 7.00-11.00, du delar upp dagarna efter överenskommelse med kollega på plats
Start: Omgående
Omfattning: Visstidsanställning med stor chans till förlängning

Sök tjänsten idag, urval sker löpande! Välkommen med din ansökan.
Mer info
Kontaktperson Ida Öster
Telefon 0722-31 41 73
Område Linköping
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Deltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 29 juni (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund finns i sju länder i Norden och Baltikum, de har ca 7000 medarbetare och är marknadsledare i Norden och Baltikum och är den tredje största IT-infrastrukturleverantören i Europa. För detta uppdrag kommer du sitta ute hos en av deras kunder i deras servicedesk. De har ett heltäckande utbud av produkter och tjänster, och hjälper dig med hela kedjan - från design, utveckling och produktförsörjning till funktion och underhåll. Genom att skapa en it-infrastruktur i världsklass är denna kund med och lägger grunden till ett smartare och mer innovativt Sverige

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.