Rekryteringsassistent sökes till stort teknikkonsultbolag!

Rekryteringsassistent sökes till stort teknikkonsultbolag!

Läser du på PA-programmet eller motsvarande och söker ett kul och varierande extrajobb vid sidan av studierna? Eller är du färdig med dina studier och söker efter ett spännande arbete? Är du driven, självgående och vill jobba i ett stort bolag med stora utvecklingsmöjligheter för framtiden? Då ska du titta hit! Just nu söker vi en rekryterare - ansök idag eller tipsa om en vän som skulle passa!

Dina arbetsuppgifter

Som rekryterare hos vår kund kommer du att stötta personen med det övergripande rekryteringsansvaret på företaget samt linjecheferna i rekryteringsprocessens alla delar. I rollen ingår även arbete med employer branding, så som att t.ex. delta på arbetsmarknadsevent, för att attrahera rätt kompetens. Exempel på arbetsuppgifter kan bland annat vara:
  • Search - dvs aktiv uppsökning av kandidater
  • Gå igenom kravprofiler, annonsering, göra urval, genomföra intervjuer samt referenstagning
  • Planera och delta i employer branding-aktiviteter
Din profil

Skallkrav:

- Pågående studier på PA-programmet Alt. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Det är även meriterande om du som söker har tidigare erfarenhet av att arbeta med rekrytering. Du bör även ha en viss teknisk kunskap och intresse för att passa för tjänsten.

Som person ser vi att du är driven, självgående och kan ta egna beslut. Du har skinn på näsan och håller ett bra tempo i ditt arbete. I rollen som rekryterare krävs det att du är strukturerad, exempelvis i uppföljningen med kandidater, nästa steg i processen osv. också då det pågår många parallella tjänster att tillsätta samtidigt. Du är social och har en känsla för när du ska följa och när du ska leda. Du tar initiativ och vågar, exempelvis att ligga på linjecheferna så att rekryteringsprocesserna går framåt.

Villkor

Start: Augusti 2018
Placeringsort: Linköping
Omfattning: Deltid eller heltid beroende på person
Arbetstider: Flexibelt utifrån konsultens preferenser

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Mer info
Kontaktperson Julia Sandblom
Telefon 0722845896
Område Linköping
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Deltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 20 juli (29 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett nordiskt teknikkonsultbolag med omkring total 1800 medarbetare, fördelade i Sverige, Norge och Finland. Företagets kunder finns inom segment som flyg och försvar, telecom, verk och myndigheter samt industri. I huvudkontoret i Linköping söker de nu ytterligare en kollega som kan förstärka upp deras rekryteringsavdelning.

På bolaget står individen i fokus. De strävar efter att alla anställda ska trivas och att du som anställd har balans i livet. De jobbar mycket med kompetensutveckling och värdesätter mjuka värden i organisationen.

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.