Kemiingenjör till expanderande bolag sökes!

Kemiingenjör till expanderande bolag sökes!

För kunds räkning söker vi nu en Kemiingenjörr! Är du nyexad ingenjör med en inriktning mot kemi, alternativt har du jobbat ett par inom området för kemi? Trivs du att arbeta med kundrelationer och långsiktighet? Då passar denna roll för dig!

Sök tjänsten idag eller tipsa om en vän!

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Kemiingenjör arbetar du som stöd till säljaren i säljprocessen. I en del av säljprocessen ingår det att göra en kartläggning utav kundens verksamhet utifrån ett kemikalieperspektiv. Det är här du som Kemiingenjör ansvarar och leder arbetet. När kunden väl är kontrakterad intar du rollen som Operativ Account Manager - det vill säga, du agerar specialiststöd i olika frågor som rör kundens kemikaliehantering. En viktig del i din roll är att hela tiden kunna säkerställa att era kunders verksamheter är i linje med uppsatta miljömål i lagstiftningen.

Att arbeta som Kemiingenjör innebär att du har daglig kontakt med kunder, antingen per telefon alternativt ute på fysiska möten där du också kommer att genomföra utbildningar och större presentationer. För att bli framgångsrik i tjänsten tror vi att du som person har ett gediget intresse för miljö och miljölagstiftning. Du strävar kontinuerligt efter att var påläst och uppdaterad kring de senaste förändringarna inom lagstiftningen och de olika ämnesområdena som tjänsten innefattar.
Sammanfattningsvis kommer din roll fokusera på följande områden:
  • Driva och vidareutveckla samarbeten med befintliga kunder - samt supportera säljarna i nykundsbearbetningsprocessen
  • Ansvara, leda och säkerställa att kunderna följer den lagstiftning som finns inom miljöområdet.
  • Arbeta aktivt med att förbättra och effektivisera kundens kemikalieprocesshantering och söker därigenom nya affärsmöjligheter.
Din profil

Skallkrav:
  • Du har en utbildning som Civilingenjör med inriktning Kemi, miljö, bilogi eller motsvarande
  • Du har förmåga att uttrycka dig affärsmässigt på svenska och engelska i tal och skrift
  • B-körkort
  • Möjlighet att resa i tjänsten
Meriterande krav:

* Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, erfarenhet av att driva egna projekt.

Personliga egenskaper och beteenden:
För att passa in i rollen som Kemiingenjör (Operativ Account Manager) är du social, energisk och kommunikativ vilket kommer krävas då du har daglig kontakt med kunder, leverantörer och kollegor. Du trivs i en roll med ansvar där du kan ta beslut och drivs av att ta egna initiativ för att komma framåt. Ute hos kund är det framförallt viktigt att du är kommunikativ liksom lyhörd med en vilja att förstå och hjälpa era kunder. Du präglas av ett affärsmässigt tänk och vill gärna vara kreativ för att skapa nytta och utveckla både dig och bolagets tillväxt.

Kundens erbjudande:
Kunden erbjuder en arbetsplats med framåtanda och team känsla. Företaget växer kraftigt. Det finns möjligheter att utvecklas och vara med att komma med nya idéer.

Villkor

Ort: Linköping
Arbetstider: 8-17
Lön: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare med en inledande provanställning
Mer info
Kontaktperson Julia Sandblom
Telefon 0722-845896
Område Linköping
Yrkesroll Teknik & Ingenjör, Ingenjör, Civilingenjör, Kemi, Fysik & Biologi
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 3 maj 2019 (11 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett företag som växer kraftigt med stora utvecklingsmöjligheter. De är verksamma inom området Kemikalier och de ser till att skräddarsy olika lösningar för kemikalieprocesser. Det sträcker sig från inköp, lagerhållning, blandning av ämnen, transport liksom kring avfallshantering. Bland annat förser de flygtillverkningen i Linköping med kemikalier. På kontoret arbetar i dagsläget 25 st.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.