Installationsplanerare sökes!

Installationsplanerare sökes!

Arbetar du idag som tekniker? Är du intresserad av att ta nästa steg i karriären? Då har du hittat rätt! Vi söker dig som har erfarenhet som tekniker och vill arbeta med drift och underhållsplanering inom serverhallar! Ansök redan idag!

Dina arbetsuppgifter

I tjänsten som installationsplanerare hos vår kund kommer du arbeta med att planera och strukturera upp installationsteknikers dagliga arbete. Du kommer ha en viktig roll för att säkerhetsställa den fungerade installationsmiljön hos vår kund. Arbetat kommer innefatta till exempel dokumentering och hårdvarukonfiguration för att i nästa steg lämna över ärendet till installationsteamet. I rollen som installationsplanerare kommer du vara länken mellan kunden och installationsteknikerna för att optimera den tekniska planeringen.

Din profil

Skallkrav:
  • Gymnasial utbildning inom el eller teknik
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Minst 2 års erfarenhet som tekniker mot hårdvarunäramiljö
Meriterande:
  • Nätverksutbildning
  • Arbetserfarenhet inom servrar
  • Erfarenhet inom nätverk
Personliga egenskaper och beteenden:
I tjänsten som installationstekniker hos vår kund behöver du ha en fallenhet för detaljer. Det kommer innebära ett tätt samarbete med dina kollegor vilket gör att socialkompetens kommer öka din trivsel på denna arbetsplats.

Villkor

Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Ort: Linköping

Urvalet sker löpande - skicka därför in CV och Personligt brev redan idag eller tipsa mig om en vän!
Mer info
Kontaktperson Sabina Andersson
Telefon 0722-027812
Område Linköping
Yrkesroll Teknik & Ingenjör, Elkraft
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 25 okt 2019 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund arbetar med el och teleinfrastruktur. De finns i hela världen och är cirka 3000 anställda totalt. I Sverige arbetar idag ca 200 personer. I Linköping arbetar företaget med installation, resurskonsulting, helpdesk samt fältverksamhet inom el/tele.

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.