Erfaren rekryterare till Framtiden AB i Linköping

Erfaren rekryterare till Framtiden AB i Linköping

Vi söker en ny erfaren rekryterare till vårt kontor i Linköping. Vill du bli en av oss? Ta chansen och bli en del av vår resa.

Dina arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill jobba som rekryterare hos oss på Framtiden AB i Linköping. Att jobba hos oss på Framtiden innebär ett stort kund- och konsultfokus vilket betyder att du har mycket kontakt med våra kandidater och kundföretag under rekryteringsprocessen.

Som rekryterare kommer du ansvara för rekryteringsprocessens alla delar. Dina uppgifter består bl.a. av att annonsera, söka upp, intervjua och matcha rätt kandidater för våra olika konsultuppdrag. I arbetsuppgifterna ingår även att ansvara för de konsulter som är uthyrda till våra kunder genom att vara kontakt- och stödperson i frågor gällande anställningen och kunduppdraget. Genom detta kommer du arbeta med olika typer av personaladministrativa uppgifter.

Rollen som rekryterare är en bred roll vilket innebär en spännande och aktiv vardag där du kommer arbeta parallellt med rekrytering och konsultvård. Du kommer ingå i ett lokalt Linköpingsteam med andra rekryterare och säljare.

Din profil

Vi ser att du har stort intresse för rekryterings- och bemanningsområdet. Du har en bakgrund inom rekrytering och har gärna erfarenhet av att leverera personal till kundföretag eller organisationer. Du har ett stort driv med känsla för kvalité och trivs i en säljorienterad miljö.

Du är en engagerad person med en positiv grundinställning som präglar ditt vardagliga arbete. Du är strukturerad och metodisk med en naturlig fallenhet för att planera och utföra ditt arbete. Du har lätt för att skapa och förvalta goda relationer med kandidater, kunder och kollegor. Du är en social och samarbetsvillig person som tycker om att ge service. Vi söker dig som mer än gärna tar initiativ och självständigt kan driva rekryteringsprocessen framåt.

Skallkrav:
  • Erfarenhet av arbete med rekrytering
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Körkort B
Meriterande:
  • Erfarenhet av bemanningsbranschen
  • Kunskap i HR-frågor med koppling till personaluthyrning ex. kollektivavtal, förhandling, lön etc.
Villkor

Anställningsomfattning: Heltid
Anställningsform:Tillsvidareanställning
Tjänstgöringsort: Linköping
Mer info
Kontaktperson Sabina Andersson
Telefon 0722-027812
Område Linköping
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 31 jan 2021 (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

På Framtiden kommer du att jobba i ett företag som har kunnat titulera sig Sveriges 4:e snabbast växande företag och Sveriges snabbast växande bemanningsföretag. Genom vårt starka fokus på personalvård, och arbetsglädje hos våra medarbetare så kan vi stolt berätta att vi har blivit utsedda till Sveriges 3:e Bästa Arbetsgivare bland mellanstora företag och utsetts till Gasellföretag!

Om du vill ha en arbetsplats präglad av glädje, lagarbete och utveckling är Framtiden rätt plats för dig! Framtiden erbjuder en prestigelös miljö som präglas av delaktighet, lyhördhet och möjligheten att påverka. Du får en arbetsplats där vi förstår innebörden av en fungerande balans mellan goda prestationer och hållbarhet i arbetslivet med en bra fritid och därmed erbjuder vi flexibla arbetstider och personalförmåner som friskvårdsbidrag och rabatterat träningskort för att nämna några. Vi erbjuder även en arbetsplats i moderna, fräscha lokaler.

Framtiden finns idag på sju orter i Sverige samt ett kontor i Oslo. Antalet interna medarbetare uppgår till för närvarande till 100 där vi strävar mot ytterligare expansion.

Är detta tjänsten för dig? Skicka in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!