Operations Officer

Operations Officer

Vill du arbeta i en miljö där kunden står i centrum, där ständig förbättring är vår ledstjärna och där du uppmuntras att ifrågasätta befintliga rutiner och arbetssätt? Då kanske du är vår nya kollega i Daily Bankning Services SE!

Daily Banking Service ingår i Banking Nordic och har som uppdrag att tillhandahålla de vanligaste produkterna mot kund. Vi är idag 11 personer och söker nu en ny kollega där du erbjuds en spännande arbetsmiljö och samtidigt omges av ambitiösa, prestigelösa och trevliga kollegor där samarbete och ansvarstagande präglar vardagen.

I rollen som Operations Officer arbetar du med kundavtal för både privat- och företagskunder samt hanterar avslutsreturer både från andra banker och kunder som byter bank. Det innebär bland annat att du manuellt lägger upp nya kunder och genomför kundflyttar, kundnummerbyten samt ansvaret över omyndigprocessen. Vi ser ständigt över våra processer för att skapa effektivare och smartare lösningar vilket gör att vi uppskattar medarbetare som vågar utmana.

Andra arbetsuppgifter som ingår är hantering av olika konton såsom Individuellt Pensionssparande (IPS) /Investeringssparkonto (ISK) administration samt Danica depåförsäkring. Vi arbetar i globala processer vilket gör att vi har mycket kontakt med kollegor utanför Sverige och använder engelska i det dagliga arbetet.

Vem är du?
För att trivas i den här rollen ser vi att du har en hög drivkraft, tycker om att ta egna initiativ och har en hög social förmåga. Du är inte rädd att utmana de dagliga rutinerna då du troligt drivs av utveckling, vi söker dig som är positiv, flexibel och har en god förmåga att tänka kreativt och komma med nya lösningar.

Att vara en god kommunikatör kommer naturligt för dig och du uttrycker dig väl i både i tal och i skrift, på såväl svenska som engelska. Utöver detta är du resultatorienterad och tycker om att arbeta tillsammans med teamet mot uppsatta mål. Fokus på kundkvalitet, affärsmannaskap och god service är utmärkande för dig och det är meriterande om du erfarenhet från arbete med privatkunder och eller produkter till privatkunder.

Vi erbjuder
Som utmanare på den svenska bankmarknaden genomsyras Danske Bank av en entreprenörskultur. Vi söker efter medarbetare med drivet att utveckla sig själva och våra affärer. För dig som vill växa både personligt och professionellt ges du möjlighet till stort eget ansvar, samtidigt som du har ett engagerat team och inspirerande ledare omkring dig. Vi ger dig möjlighet att bygga din karriär i banken, och erbjuder dig en inkluderande arbetsmiljö där du är med och bidrar till vår framtida utveckling.

Intresserad?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Sebastian Karsk, Team Leader Daily Banking Services
SE, på +46 (0)70 548 16 34.

Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag så tveka inte att ansöka, vi ser fram emot den!
Mer info
Område Linköping
Yrkesroll Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.danskebank.se/karriar
Sista ansökningsdag 27 nov 2019 (8 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Som en av Nordens största banker letar Danske Bank efter rätt personer som vill vara med på vår resa mot att bli den mest tillförlitliga finansiella partnern. Vår ambition är att skapa värde för våra kunder, såväl privatkunder som företag och institutioner. Danske Bank växer snabbt i Sverige, där vi är en utmanare på bankmarknaden, och vi vill därför anställa de mest ambitiösa personerna som vill vara med och bidra till vår drivna och inkluderande kultur. Vårt huvudkontor ligger i Köpenhamn och vi har 19 500 anställda i 16 länder, varav 1 500 i Sverige.