Erfaren IT-tekniker till Lundbergs Fastigheter

Erfaren IT-tekniker till Lundbergs Fastigheter

Till Lundbergs Fastigheter söker vi nu en erfaren IT-tekniker med bred kompetens. Företaget har de senaste åren tagit flera kliv på sin digitaliseringsresa och har många stora projekt i gång. Nu förstärks IT-avdelningen med en person som kan axla rollen som ansvarig för företagets övergripande IT-säkerhetsarbete samt den IT som finns i de fastigheter bolaget äger.

Detta är en direktrekrytering så du blir tillsvidareanställd hos Lundbergs Fastigheter med placering på huvudkontoret i Norrköping. Du rapporterar till vice VD.

Urval görs löpande så registrera gärna din ansökan redan idag, dock senast den 20 augusti.

Arbetsuppgifter
Du kommer vara spindeln i nätet gällande IT-infrastruktur i fastigheter och ett viktigt stöd till bolagets tekniska förvaltare i IT-relaterade frågeställningar kopplade till fastighetsteknik. Du får ett utvecklings- och förvaltningsansvar för den standard som finns för IT i fastigheterna. Många frågor är av IT-kommunikationskaraktär och säkerhetsaspekten finns alltid på agendan.

IT-säkerhet är högt prioriterat inom hela verksamheten. Du kommer ha en viktig roll i utvecklingen och förvaltningen av både processer och verktyg inom området.

Utöver detta tillkommer arbetsuppgifter som är vanligt förekommande på en IT-avdelning. En viktig del är att tillsammans med dina kollegor hjälpa bolagets medarbetare när de behöver support.

Exempel på arbetsuppgifter
  • Ansvarig för IT i fastigheterna: support, förvaltning, samordning och utvecklings- eller förbättringsarbete
  • Utveckling och förvaltning av säkerhetsprocesser
  • Drift, support och förvaltning relaterat till IT för verksamheten
  • Kravställning, projektledning och/eller samordning med leverantörer och fastighetstekniker
Din profil
Vi tror att du är en ansvarstagande person med god känsla för service. Du trivs med att arbeta på såväl strategisk som operativ nivå, från enklare intern IT-support till strategiska diskussioner med beslutsfattare i och utanför organisationen. Som person beskrivs du säkert med ord som positiv, framåt och initiativtagande och du trivs med att arbeta självständigt.

En stor del av ditt arbete handlar om att åstadkomma förändringar och förbättringar, ett arbete som ofta bedrivs i nära samarbete med kollegor i olika delar av organisationen. För att lyckas i ditt uppdrag tror vi därför att du är en van projektledare som är pedagogisk, kommunikativ, prestigelös och har god samarbetsförmåga.

Din utbildningsbakgrund finns inom IT, gärna med inriktning mot nätverk, kommunikation och säkerhet. Du har lätt för att på en övergripande nivå sätta dig in i nya tekniska områden.

Krav
  • Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • God kunskap om support för Windows och Microsoft 365
  • God, men inte nödvändigtvis specialiserad, kunskap inom nätverk och kommunikation
  • Erfarenhet och intresse för säkerhetsarbete
Starkt meriterande
  • Erfarenhet av IT inom fastigheter
  • Kunskap av säkerhetsramverk som exempelvis NIST
  • Erfarenhet av Microsoft Dynamics
  • Erfarenhet av en modern klienthanteringsplattform som exempelvis Intune
  • Erfarenhet eller intresse för produkter som Power Apps för att automatisera och förenkla processer
Vi kan erbjuda dig
Vad är det bästa för staden? För individen? För tryggheten, klimatet och ekonomin? Och hur ska miljöer utformas och fyllas för att bli levande, dynamiska och attraktiva mötesplatser där människor verkligen vill vara? Om tio år? Eller hundra? På Lundbergs Fastigheter utvecklar vi attraktiva och hållbara stadsmiljöer där människor vill leva, jobba och berika sin lediga tid. Vi vill bidra till positiv förändring och inspireras av att hela tiden bli ännu lite bättre.

Lundbergs Fastigheter grundades 1944 och har vuxit till en av Sveriges stora privata fastighetsägare, med drygt 170 medarbetare. I dag finns vi i 10 städer och har tre affärsområden: bostad, kontor och handels- och mötesplatser. Lundbergs Fastigheter är ett helägt dotterbolag till det börsnoterade L E Lundbergföretagen AB.

Kontakt information

Har du några frågor kring tjänsten?
Kontakta Adam Ahlberg på tfn: 0734-159373 eller adam.ahlberg@centric.eu.
Mer info
Område Linköping
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.centric.eu
Sista ansökningsdag 19 sept 2022 (31 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Våra anställda ska hela tiden kunna fortsätta att utvecklas, oavsett i vilken fas i karriären de befinner sig. Alla våra konsulter ges möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Att vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag.