Redovisningsassistent till Cambio, Linköping

Redovisningsassistent till Cambio, Linköping

Vi söker nu för Cambios räkning en Redovisningsassistent med start 2021-10-01.

Har du ekonomisk utbildning och gillar att utvecklas? Besitter du minst fem års erfarenhet av löpande ekonomiarbete från lite större bolag? Då kanske det är dig vi söker!

Du kommer börja som konsult via Brightby för att sedan inom sex månader gå över till en fast anställning.

Cambio växer och arbetar i systemet Workday. Systembytet är gjort nyligen och det finns därmed stora möjligheter att lära sig och även utveckla rutiner och arbetssätt. Vi ser att vår nästa kollega vill vara med och utveckla rutiner och arbetssätt för teamet samt hur vi kan använda Workday till att vi får en effektivare och bättre process.

Kvalifikationer och erfarenhet

Personen vi söker ska främst arbeta med löpande ekonomiarbete såsom:
  • Hantering av leverantörsfakturor (hela flödet från scanning och ankomstregistrering, kontering, utskick på attest, betalning och återrapportering)
  • Registrera inkommande betalningar på samtliga svenska bolags konton
  • Diverse avstämningar vid månadsbokslut
  • Hantera personalens utlägg inkl. vara "helpdesk" för den övriga organisationen
Cambio sitter i dag i Vita Huset i Mjärdevi men flyttar i mars 2022 in i nya fräscha lokaler i Link Business Center vid Stångån.
  • Minst 5 års erfarenhet av löpande ekonomiarbete på inte alltför små företag
  • Minst ekonomiskt gymnasium/ yrkeshögskola
  • Flytande engelska i tal & skrift
  • Goda kunskaper i Excel
  • Förmåga att självständigt ta ansvar för arbetsuppgifter och för din kompetensutveckling
  • Meriterande - kunskaper i Workday alt. annat liknande system
  • Meriterande - erfarenhet från IT-bolag, projektredovisning


Personliga egenskaper

Att vara medveten om hur viktigt det är att hålla deadlines och inneha en stor ansvarskänsla är viktigt för denna roll. Arbetsbelastningen varierar månadsvis där du kommer att ingå i ett team där man hjälper varandra. Du är strukturerad och noggrann och kommunicerar väl med andra. Du bör ha goda kunskaper i Excel och är bekväm med att uttrycka dig både på svenska och engelska.

För mer information är du välkommen att kontakta Konsultchef Jannike Andersson på jannike.andersson@meritmind.se eller 0739- 78 78 47 . Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.

Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.

Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med nya GDPR-lagstiftningen):
  • Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning.
  • Se till att namn och kontaktuppgifter finns med i ditt CV.
  • Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
  • Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna.
Välkommen med din ansökan!

Ekonomiassistent
Mer info
Område Linköping
Yrkesroll Övrigt
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Meritmind AB
Hemsida http://www.meritmind.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)